
Prin toate activitățile sale, proiectul va promova valorile jurnalismului etic și integru, predilecția pentru relatarea factologică, independența politicii editorială a instituțiilor de presă, libertatea exprimării, inclusiv online.
Un element al proiectului este producerea a opt pachete multimedia intitulate ”Moldova Plus”, pentru a fi ulterior difuzate de 12 instituții de presă locale, partenere ale proiectului, inclusiv din regiunea transnistreană și autonomia găgăuză.
Aceste pachete ce vor consta din materiale video, audio, fotografice și scrise, reprezentând diverse genuri de presă, vor îmbogăți conținutul instituțiilor media locale și vor contribui la o mai bună informare a publicului asupra subiectelor de interes public, printre care efectele integrării europene.
Autorii pachetelor ”Moldova Plus” vor fi selectați de un grup de experți, în urma unui concurs, la care pot depune dosarul jurnaliști în mod individual, instituții media din presa scrisă, radio, TV sau online, studiouri de producție, care ar putea colabora cu organizații ale societății civile sau think tank-uri, și vor delega o echipă pentru realizarea proiectului. Fiecare candidat are dreptul să depună dosarul pentru una, mai multe sau toate cele opt pachete.
2. Produse și servicii așteptate
Temele pachetelor ”Moldova Plus”, sugerate de organizatori și consiliul de coordonare al proiectului, pot include, dar nu se vor limita la: Moldova Plus Uniunea Europeana; Moldova Plus activitatea misiunii UE de asistență la frontieră (EUBAM); Moldova Plus vecinii; Moldova Plus emigrația; Moldova Plus Acordul de asociere dintre RM și UE (beneficiile/restricțiile pentru producătorii mici/fermieri); Moldova Plus justiția; Moldova Plus anti-corupție; Moldova Plus eficiența energetică; Moldova Plus standardele de calitate pe piață europeană; Moldova Plus drepturile consumatorului; Moldova Plus modernizarea agriculturii; Moldova Plus conservarea patrimoniului cultural; Moldova Plus modernizarea administrației publice locale; Moldova plus afacerile mici și mijlocii în țările UE și Republica Moldova; Moldova Plus dezvoltarea rurală; etc.
Pentru producerea pachetelor multimedia, autorii vor colabora și stabili parteneriate cu ONG-uri, experți și think tank-uri din domenii relevante temelor selectate.
3. Buget
4. Calendarul de realizare a pachetelor multimedia
Termenul-limită de realizare a primului pachet multimedia este 1 martie 2015.
5. Obligațiunile și responsabilitățile autorilor selectați
În scopul documentării și realizării pachetelor multimedia, autorii vor colabora cu ONG-uri, experți și think tank-uri din domenii relevante.
Centrul pentru Jurnalism Independent își asumă dreptul de difuzare a pachetelor multimedia ”Moldova Plus”. Toate produsele multimedia vor fi puse la dispoziție spre publicare/difuzare unui număr de 12 instituții de presă locale, partenere ale proiectului, care le pot adapta la interesele comunității/ților în care activează.
Fiecare pachet multimedia va fi lansat public în cadrul unor briefing-uri de o zi, la care vor participa partenerii din presa locală. Prezentarea publică a pachetelor multimedia face parte din obligațiile autorilor. Costurile de participare la briefing-uri a partenerilor din presa locală vor fi acoperite de CJI.
6. Condiții de înscriere la concursul de realizare a pachetelor multimedia ”Moldova Plus”
- experiență în presă de minim 3 ani;
- capacitate demonstrată de producere a materialelor jurnalistice multimedia, însoțite de probe publicate (infografice, video, imagini, reportaje foto, articole redactate pentru difuzare online, etc.);
- flexibilitate și capacitate de a lucra sub presiunea termenelor-limită;
- colaborarea anterioară cu ONG-uri și reprezentanți ai societății civile constituie un avantaj;
- experiența anterioară în elaborarea de materiale pe tema/temele selectate constituie un avantaj.
7. Conținutul dosarului
- prezentarea generală a jurnalistului(știlor)/instituției participante, inclusiv un portofoliu cu cel puțin 3 materiale (vor fi analizate doar dosarele ce vor conține mostre de materiale multimedia. Dosarul poate include și alte tipuri de materiale, dacă ele ilustrează expertiza relevantă a participantului la concurs);
- CV-urile autorului/echipei care va fi implicată în realizarea pachetelor multimedia;
- motivarea succintă a alegerii temei/temelor;
- propunerea conceptului general pentru pachetul/pachetele multimedia;
- bugetul realizării pachetelor multimedia, inclusiv costurile salariale;
- 2 scrisori de intenție din partea ONG-urilor, experților, think tank-urilor cu care se va colabora în cadrul realizării pachetelor multimedia.
8. Criterii de selecție
- calitatea ofertei tehnice, inclusiv întrunirea tuturor elementelor obligatorii ale dosarului;
- calitatea ofertei financiare, care nu va depăși suma de 2000$ pentru fiecare pachet multimedia realizat.
Câștigătorii vor fi desemnați de Consiliul coordonator al proiectului pe baza unui sistem de punctaj după cum urmează:
- calitatea ofertei tehnice reprezintă 90% din valoarea totală a dosarului,
- calitatea ofertei financiare reprezintă 10% din valoarea totală a dosarului.
1.1 Criteriile de evaluare a ofertei tehnice:
- gradul de profesionalism al participantului la concurs (maxim 25 de puncte);
- calitatea portofoliului (maxim 25 de puncte);
- calitatea conceptului general al pachetului multimedia (maxim 40 puncte).
2.1 Criterii de evaluare a ofertei financiare:
- coerența și claritatea descrierii capitolelor de cheltuieli (maxim 5 puncte);
- buget rezonabil, precum și valorificarea maximă a resurselor disponibile în raport cu calitatea și numărul produselor oferite (maxim 5 puncte).
9. Termenul de prezentare al ofertei
Сentrul pentru Jurnalism Independent, str. Sciusev 53, MD 2012.
Persoană de contact: Adriana Solovei, coordonatoare de proiect, tel.: 022 213 652.
Proiectul este implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent în colaborare cu Internews, în perioada decembrie 2014 - iulie 2016, cu suportul financiar al Biroului pentru Democraţie, Drepturile Omului şi Muncă al Departamentului de Stat american.