În legătură cu aceste afirmaţii neadevărate, precizăm următoarele. În cadrul campaniei împotriva manipulării informaţionale, API monitorizează 12 instituţii mass-media (posturi TV şi portaluri online) pentru a identifica și a prezenta cazurile de manipulare în reflectarea subiectelor de interes public major. În cele două rapoarte, publicate până acum[1],[2], au fost prezentate exemple când informaţiile transmise publicului au fost filtrate sau distorsionate, iar datele concrete din rapoarte confirmă că astfel de tehnici sunt utilizate, din păcate, de mai multe posturi de televiziune, cu proprietari diferiţi.
Monitorizarea mass-media în campania electorală pentru alegerile parlamentare 2014 este realizată în comun de trei asociaţii neguvernamentale din domeniul mass-media: API, Centrul pentru Jurnalism Independente (CJI) şi Asociaţia Presei Electronice (APEL), în baza unei metodologii şi a unor indicatori cantitativi şi calitativi, măsuraţi la 35 de instituţii mass-media (TV, radio, ziare, portaluri online). În Raportul de monitorizare nr. 1 (pentru perioada 1-17 octombrie 2014)[3] nu se afirmă că posturile de televiziune Prime, Publika TV, Canal 2 şi Canal 3 ar reflecta campania electorală echidistant şi echilibrat, aşa cum au insinuat cu rea-credinţă cei care au scos din context date şi le-au atribuit autorilor raportului concluzii inventate cu scopul de a-şi justifica acuzaţiile şi a manipula opinia publică.
API reconfirmă neafilierea sa politică şi caracterul nepărtinitor şi onest al tuturor activităţilor sale, inclusiv a rapoartelor de monitorizare care nu urmăresc alte scopuri decât sporirea calităţii jurnalismului moldovenesc în conformitate cu standardele europene şi în interesul publicului.
[1] http://www.api.md/upload/editor/Raport_nr._1_monitorizare_tendinte_de_ma...
[2] http://www.api.md/upload/editor/Raport_de_monitorizare_nr._2.pdf
[3] http://api.md/upload/editor/Raport_nr._1_de_monitorizare_a_mass-media_in...