În debutul activității, Liliana Barbăroșie a explicat elevilor de ce e necesar pentru ei să se informeze zilnic din mai multe surse și să analizeze critic orice informație recepționată. De asemenea, jurnalista a analizat rigorile după care ar trebui să fie scrise știrile, astfel încât cetățenii să nu fie dezinformați: corectitudine, echilibrul surselor, obiectivitate etc. "Știrea nu este eseu sau compunere, ea este un produs jurnalistic realizat după reguli exacte. Într-o știre corectă sunt prezentate, cel puțin, două surse, iar un jurnalist bun caută să asigure echilibrul surselor", a menționat Liliana Barbăroșie.
Ulterior, elevii au vizionat și analizat împreună materiale jurnalistice, în care au identificat tendințe de manipulare și dezinformare.
La final, participanții au apreciat activitatea drept una foarte utilă. "Acest proiect este foarte necesar în educarea tinerei generații, care poate fi ușor manipulată și dezinformată, învățându-ne a distinge informația veridică de cea falsă", a spus Irina Usatîi din Cahul, elevă în clasa a XI-a.
Pentru a înțelege mai bine aspectele ce țin de informare și manipulare, elevii au vizionat și un spot video produs de CJI - "Știi ce media consumi?".
Această activitate a avut loc în cadrul proiectului "Promovarea educației mediatice în rîndurile cetățenilor " ("Promoting media literacy among Moldovan citizens"), implementat de CJI, în perioada martie 2013 – aprilie 2014, cu susţinerea financiară a Ambasadei Statelor Unite ale Americii în Moldova.