
Pe segmentul academic, CJI a colaborat cu lectori ai facultăţilor de jurnalism de la Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea Liberă Internaţională, Universitatea de Studii Europene, Universitatea Slavonă și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi. Aceștia au elaborat cinci curriculum-uri, care includ componente esenţiale ce vor ajuta studenţii să înţeleagă cum să reflecte problematica de gen în materialele de presă, contribuind la pregătirea profesională a viitorilor jurnaliști.
În perioada de referință, mai mulți jurnaliștii au fost instruiți în domeniul egalității de gen în cadrul a două programe de instruire, fiind ulterior încurajați să identifice și să realizeze subiecte convingătoare care să abordeze cu profesionalism şi bună-credinţă această tematică. Ulterior, articolele au fost adunate într-o publicație comună – "Egalitatea genului: stereotip și adevăr" - care ilustrează efortul comun al jurnaliștilor ce au optat pentru eliminarea stereotipurilor legate de gen în materialele jurnalistice.
Tot în cadrul acestui proiect, CJI a realizat 15 producții video ce prezintă istoriile a 15 femei din Moldova care au reușit să se afirme și să obțină rezultate remarcabile în diferite domenii de activitate: management, afaceri, administrație publică locală, agricultură, medicină etc. Protagonistele vorbesc despre experiența lor și eforturile depuse pentru a-și realiza dorințele și proiectele în Moldova. Producţiile au fost difuzate de mai multe posturi de televiziune din ţară şi au fost distribuite prin intermediul reţelelor de socializare.
Pentru a ajuta jurnaliștii să identifice și să promoveze femeile cu experiență profesională relevantă în materialele jurnalistice, CJI a creat o bază de date cu contactele mai multor femei experte în diverse domenii de activitate. Aceasta vă fi disponibilă în curând pe pagina web a CJI și va fi actualizată periodic. Dacă cunoașteți femei care ar trebui să se regăsească în această bază de date, vă rugăm să ne informați la adresa info@ijc.md.
CJI își propune și în continuare să implementeze diverse inițiative pentru mass-media menite să contribuie la promovarea egalității de gen în societate.
Proiectul „Schimbarea percepţiei femeii în societate prin intermediul mass-media” a fost implementat de CJI, în perioada septembrie 2013 – septembrie 2014. Acest proiect a fost sprijinit de Ambasada Olandei prin intermediul Programului Matra.