Eşti aici

Egalitatea de gen, studiată de lectorii universitari

25 Noiembrie 2013
2478 de afişări

“Ei sunt vocea, ele sunt imaginea” este una dintre afirmaţiile de la care au început discuţiile în cadrul atelierului intitulat “Abordarea echilibrată a genului în mass-media”. Acest eveniment, la care a participat un grup de lectori de la facultăţile de jurnalism de la Chişinău şi Bălţi, a fost organizat de CJI, în perioada 22-23 noiembrie.

Instructoarea programului, Daniela Terzi-Barbaroşie, a ajutat participanţii, prin intermediul unor teste, exerciţii practice şi discuţii, să conştientizeze problematica de gen şi să încerce să se delimiteze noţiunile de stereotip, prejudecată, gen şi gender.

Alexandru Bohanţov, lector la Facultatea de jurnalism şi comunicare publică din cadrul ULIM, a menţionat că printre cele mai interesante momente ale atelierului au fost analiza produselor media din perspectiva genului şi modele de abordare echilibrată a acestui subiect.

Mariana Tacu, lector la Facultatea de jurnalism şi ştiinţe ale comunicării din cadrul USM, a spus că a identificat factorii care determină oamenii să aibă anumite convingeri despre gen şi modul în care percep colegii din alte universităţi acest subiect.

Cu ajutorul activităţilor de grup din partea a doua a atelierului, lectorii de la specialităţile de jurnalism de la Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea de Studii Europene, Universitatea Liberă Internaţională, Universitatea de Stat ”Alecu Russo” din Bălţi au schiţat structura viitoarelor curricule universitare numite Abordarea echilibrată a genului în mass-media, care vor fi instrumente utile pentru profesorii care vor forma viitorii jurnalişti.

După primul atelier de lucru, participanţii au format echipe şi vor începe elaborarea câtorva curricule universitare şi a unui program de scurtă durată, activităţi ce vor fi prezentate şi analizate în cadrul celui de-al doilea atelier, organizat de CJI la începutul anului 2014. 

Atelierul a avut loc în cadrul proiectului „Schimbarea percepţiei femeii în societate prin intermediul mass-media”, implementat de CJI, în perioada septembrie 2013 –septembrie 2014, cu susţinerea financiară a Ambasadei Olandei, prin intermediul Programului MATRA.