Eşti aici

Emisiunea „Media Azi”, ediția 22: Poate sau nu CCA să asigure reflectarea corectă a campaniei electorale?

17 Octombrie 2016
1856 de afişări
Subiectul ediției 22 a emisiunii „Media Azi” se referă la concluziile primelor rapoarte de monitorizare a comportamentului presei în actuala campanie electorală, care au scos în evidență faptul că o mare parte de media, în special, posturile tv, sunt părtinitoare și nu oferă acces egal tuturor concurenților electorali. În acest context, moderatoarea emisiunii, Nadine Gogu, directoarea executivă a Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) a discutat cu invitații săi – jurnalistul Vitalie Călugăreanu și membra Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Olga Guțuțui, despre modul în care presa reflectă campania electorală, dar și despre felul în care CCA asigură corectitudinea reflectării campaniei.
 
Participanții la emisiune au încercat să răspundă la un șir de întrebări care frământă nu doar breasla jurnalistică în aceste zile, dar și consumatorii de media, cum ar fi:  De ce unele posturi tv, în special, cele care au o anumită acoperire politică, fac abstracție de normele deontologice și rămân în continuare părtinitoare, favorizând sau defavorizând anumiți candidați? Cum se întâmplă că jurnaliștii de la anumite posturi se comportă ca niște echipe de agitație electorală, însoțind candidatul electoral și membrii partidului prin toate localitățile? Cât de credibile sunt știrile și reportajele realizate la evenimentele respective, cu care apoi ne bombardează masiv?
 
Într-o altă ordine de idei, invitații la emisiune s-au referit și la impactul monitorizărilor privind comportamentul mass-media în campania electorală. Organizațiile neguvernamentale au trimis nu doar instituțiilor media vizate rapoartele de monitorizare,  ci și la CCA. Ce se va întâmpla mai departe cu aceste rapoarte, în ce măsură CCA va ține cont de constatările și propunerile societății civile? CCA a realizat o proprie monitorizare a instituțiilor audiovizuale, dar, se întreabă cei doi invitați, va putea oare această monitorizare să influențeze comportamentul radiodifuzorilor, în condițiile în care primul raport va fi lansat de CCA abia pe 17 octombrie? Și, în general, dispune oare instituția de reglementare în audiovizual de pârghiile necesare pentru a asigura corectitudinea reflectării actualei campanii electorale?
 
Aflați, de asemenea, ce cred participanții la emisiune despre independența acestei instituții, sancțiunile aplicate  de CCA și, nu în ultimul rând, despre cât de important este ca jurnaliștii să-și facă onest  meseria, în campania electorală și nu numai.