25 Iulie 2014
1448 de afişări
Lectori universitari de la mai multe facultăți de jurnalism de la universitățile din țară au elaborat programe universitare axate pe abordarea genului în mass-media, în cadrul unui proiect implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI).
Astfel, reprezentanţii facultăţilor de jurnalism de la Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea Liberă Internaţională, Universitatea de Studii Europene, Universitatea Slavonă și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi au elaborat cinci curriculum-uri.
Acestea includ componente esenţiale care vor ajuta studenţii să înţeleagă cum să reflecte problematica de gen în materialele de presă, contribuind la pregătirea profesională a viitorilor jurnaliști.
În procesul de elaborare a acestor programe, lectorii au fost susținuți și consultați de către Daniela Terzi–Barbăroșie, expertă în problematica de gen, care a menționat că includerea dimensiunii de gen în pregătirea profesională universitară a jurnaliştilor este instrumentul cel mai eficient şi mai sigur prin intermediul căruia se poate dezvolta mass-media în viitorul imediat astfel încât aceasta să fie receptivă la problematica de gen, iar meseriaşii din domeniu să fie chiar meseriaşi când e vorba de respectarea drepturilor omului şi promovarea egalităţii şi non-discriminării.
"Efortul depus de autorii curriculelor a fost imens, iar rezultatele implementării acestor cursuri în universităţile din ţară va fi pe măsura acestuia, şi noi, ca beneficiari direcţi ai muncii viitorilor profesionişti din media ne vom bucura de produse mediatice de calitate, conforme codurilor deontologice şi umanizatoare, cu impact educaţional şi valoric, apte să cultive valori, să cizeleze spirite şi să provoace minţi. Aşa cum îi este şi menirea", a mai precizat experta.
Elena Cobîlean, lector la Universitatea Slavonă, una dintre autoarele acestor programe, a început deja să implementeze acest curriculum. Potrivit ei, a fost destul de curios de observat reacțiile studenților și atitudinile lor față de acest aspect, dar, în același timp, bucură dorința și interesul lor față de acest curs.
Valentina Enache, șefa catedrei Jurnalism și Comunicare Publică, Universitatea de Studii Europene a precizat că, an de an, are tot mai mulți studenți care vor să analizeze problematica de gen în lucrările și materialele lor.
Curriculum-ul "Abordarea echilibrată a genului în mass-media" a fost lansat împreună cu publicația "Egalitatea genului: stereotip și adevăr" în cadrul unui eveniment organizat de CJI la 24 iulie.
Curriculum-ul "Abordarea echilibrată a genului în mass-media" a fost elaborată în cadrul proiectului „Schimbarea percepţiei femeii în societate prin intermediul mass-media”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, în perioada septembrie 2013 – septembrie 2014 și sprijinit de Ambasada Olandei prin intermediul Programului MATRA.
Astfel, reprezentanţii facultăţilor de jurnalism de la Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea Liberă Internaţională, Universitatea de Studii Europene, Universitatea Slavonă și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi au elaborat cinci curriculum-uri.
Acestea includ componente esenţiale care vor ajuta studenţii să înţeleagă cum să reflecte problematica de gen în materialele de presă, contribuind la pregătirea profesională a viitorilor jurnaliști.
În procesul de elaborare a acestor programe, lectorii au fost susținuți și consultați de către Daniela Terzi–Barbăroșie, expertă în problematica de gen, care a menționat că includerea dimensiunii de gen în pregătirea profesională universitară a jurnaliştilor este instrumentul cel mai eficient şi mai sigur prin intermediul căruia se poate dezvolta mass-media în viitorul imediat astfel încât aceasta să fie receptivă la problematica de gen, iar meseriaşii din domeniu să fie chiar meseriaşi când e vorba de respectarea drepturilor omului şi promovarea egalităţii şi non-discriminării.
"Efortul depus de autorii curriculelor a fost imens, iar rezultatele implementării acestor cursuri în universităţile din ţară va fi pe măsura acestuia, şi noi, ca beneficiari direcţi ai muncii viitorilor profesionişti din media ne vom bucura de produse mediatice de calitate, conforme codurilor deontologice şi umanizatoare, cu impact educaţional şi valoric, apte să cultive valori, să cizeleze spirite şi să provoace minţi. Aşa cum îi este şi menirea", a mai precizat experta.
Elena Cobîlean, lector la Universitatea Slavonă, una dintre autoarele acestor programe, a început deja să implementeze acest curriculum. Potrivit ei, a fost destul de curios de observat reacțiile studenților și atitudinile lor față de acest aspect, dar, în același timp, bucură dorința și interesul lor față de acest curs.
Valentina Enache, șefa catedrei Jurnalism și Comunicare Publică, Universitatea de Studii Europene a precizat că, an de an, are tot mai mulți studenți care vor să analizeze problematica de gen în lucrările și materialele lor.
Curriculum-ul "Abordarea echilibrată a genului în mass-media" a fost lansat împreună cu publicația "Egalitatea genului: stereotip și adevăr" în cadrul unui eveniment organizat de CJI la 24 iulie.
Curriculum-ul "Abordarea echilibrată a genului în mass-media" a fost elaborată în cadrul proiectului „Schimbarea percepţiei femeii în societate prin intermediul mass-media”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, în perioada septembrie 2013 – septembrie 2014 și sprijinit de Ambasada Olandei prin intermediul Programului MATRA.