Invitatul a prezentat, pe parcursul a trei zile, o serie de instrumente ce pot fi utilizate de instituțiile media locale și naționale pentru a-și îmbunătăți, promova și vinde conținutul online, astfel încât să crească traficul și să devină mai populari în rândul consumatorilor de media.
Analiza statisticilor și creșterea audienței au fost alte subiecte la care s-a referit trainerul, oferind participanților rețete de monetizare prin adaptarea conținutului la contextul local și la publicul-țintă căruia i se adresează.
Jurnaliștii au calificat drept utile informațiile obținute la acest training. Tatiana Mitrofan, de la Observatorul de Nord, a menționat: „încă o dată m-am convins că gusturile informaționale ale publicului se schimbă, deci jurnaliștii trebuie să se adapteze la noile situații. Trebuie să îmbunătățim conținutul, dar și forma materialelor jurnalistice pe care le producem. În acest context, mi-a fost deosebit de util să învăț cum pot fi făcute materialele video cu text suprapus, cum putem spori traficul pe site-uri și pe rețelele de socializare, efectiv și cu resurse minime”.
Participanții urmează să pună în aplicare instrumentele care le-au fost prezentate în cadrul activității, iar trainerul va continua să le ofere asistență.
Trainingul a fost organizat în cadrul proiectului ”Consolidarea independenței în mediile de comunicare din Moldova, Ucraina și Georgia”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) din Moldova și Internews, în perioada septembrie 2016 - mai 2018.