Eşti aici

Managerii media instruiți pentru a depăși problemele de ordin financiar

12 Decembrie 2016
2455 de afişări
Centrul pentru Jurnalism Independent a organizat în perioada 8-9 decembrie un atelier privind sustenabilitatea financiară a instituțiilor media. În total, la eveniment au participat 20 de manageri media, ghidați de 7 experți din străinătate.  

Atelierul a avut scopul de a analiza situația financiară actuală a mass-media și a face recomandări instituțiilor media privind depășirea problemelor de ordin financiar cu care se confruntă. Participanții la atelier împreună cu experții au elaborat patru noi modele de business pentru 4 tipuri de media: online; publicații periodice; TV/radio național și TV/radio regional. În cadrul acestor modele a fost analizat și identificat publicul țintă al instituțiilor media, sursele de venit, includerea sau excluderea pachetelor promoționale pentru agențiile de publicitate, costul pentru consumatori  etc. Experții internaționali le-au explicat cum funcționează unele modele de business în alte țări și ce componente sunt cele mai importante într-un astfel de plan.

Media Azi a solicitat opiniile unor participanți la eveniment. Managerii media au menționat, printre altele, că activitățile din cadrul atelierului i-au ajutat nu doar  să-și formeze o imagine generală asupra situației financiare, ci și să utilizeze aceste informații în activitatea de zi cu zi.

Elena Cioina, E-sanatate.md: „Astfel de ateliere sunt ca o gură de aer...”
 
„Cred că astfel de instruiri sunt destul de utile pentru a putea dezvolta o mass-media independentă, atât din punct de vedere editorial, cât și financiar. Dacă ea îți poate aduce și profit, e ideal. Pentru cei care nu au studii în management și fac multe lucruri intuitiv sau „furând” de la alții meseria, aceste ateliere sunt ca o gură de aer. Eu o să încerc să aplic tehnica învățată și vă spun peste un an ce ne-a ieșit. Deși cred că încă sunt multe lucruri de învățat despre managementul media, cred că acest curs ne-a oferit cel puțin o imagine generală despre ce și cum trebuie să facem că să ne creștem afacerea. Mie, de exemplu, mi-ar plăcea să văd cum sunt gestionate instituțiile media și în practică, mai ales cele din online”.
 
Tatiana Bunduchi, Compania ”Teleradio-Moldova”: „Asemenea rapoarte nu au mai fost realizate în ultimii ani”
 
„Atelierul „Sustenabilitatea financiară a instituțiilor media din R. Moldova” a fost valoros pentru mine, din mai multe puncte de vedere. Consider necesară și oportună elaborarea Raportului național privind sustenabilitatea financiară a mass-media în Republica Moldova. Asemenea rapoarte nu au mai fost realizate în ultimii ani. E cu atât mai relevant, cu cât în aceeași perioadă a fost analizată situația financiară a mass-media din Ucraina și Georgia. Alte 2 activități, pe care le consider utile pentru mine, au fost - analiza punctelor slabe și forte ale instituțiilor media din țară și elaborarea modelor de afaceri pentru mass-media. Ambele am să încerc să le folosesc în activitatea mea în calitate de Șefă de Programe a RMT, în scopul îmbunătățirii situației financiare a postului la care lucrez.” 
 
Ludmila Topal, Canal Regional: „Rezultatul cel mai bun al acestui atelier este că voi putea evalua de sine stătător gradul de sustenabilitate financiară a televiziunii mele”

„Mi-a plăcut însăși ideea organizării unui astfel de atelier, așa cum subiectul privind stabilitatea financiară a mass-media este unul actual, îndeosebi la nivel local și regional. La acest atelier a avut posibilitatea să se înregistreze fiecare manager, ceea ce este foarte important. M-au interesat din start grupul de experți și agenda evenimentului, care conținea mai puțină teorie, și mai multă practică. A fost bine că toți participanții au fost împărțiți în grupuri la exercițiile practice – s-a lucrat eficient, așa cum televiziunile și radiourile regionale își au specificul lor. De asemenea, a fost util să participi la prezentarea modelelor de business ale altor grupuri. Pentru mine, rezultatul cel mai bun al acestui atelier este că, eu de sine stătător voi putea evalua gradul sustenabilității financiare a televiziunii mele, să identific punctele slabe și cele forte, să formulez caracteristica clienților, să identific potențiali clienți în publicitate și să le prezint informația în mod convingător”.

Ecaterina Caracicovscaia, revista SPLENDID: Experți din diferite țări ne-au ajutat să elaborăm modele de business”

„Destul de des particip la diverse instruiri, seminare, treninguri. Acest atelier a fost util prin faptul că împreună am căutat soluții pentru problemele financiare ale mass-media.  Această problemă este actuală pentru oricare tip de media, dar și pentru manageri. Cum să căutăm resurse financiare și să elaborăm modele de business ne-au ajutat experți din diferite țări. Acest lucru a adăugat atelierului  o componentă foarte utilă și sunt convinsă, oricare dintre participanți și-a notat câteva idei pentru job-ul său.”
 
____
Evenimentul este organizat în cadrul proiectului “Consolidarea stabilității financiare a mass-media din Ucraina, Republica Moldova și Georgia cu aplicarea experienței Țărilor V4”, finanțat de Fondul Internațional Vîșegrad și USAID. Proiectul este implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent, în parteneriat cu Asociația Radiodifuzorilor Independenți din Ucraina.