Recent, în baza monitorizării, a apărut studiul „Propaganda: adâncirea prăpastiei în înțelegerea reciprocă” (Propaganda: Deepening of the GAP in mutual understanding). Scopul cercetării a fost de a identifica gradul de influență a propagandei ruse asupra cetățenilor din țările PE, precum și a falsurilor propagandistice promovate de canalele televizate din Federația Rusă. Au fost analizate produsele media care conțineau discurs de ură, discriminare, rasism; care recurgeau la manipulare etc.
În total, autorii studiului au depistat 44 de mesaje propagandistice stereotipe, utilizate frecvent în mass-media din cele 6 țări și Rusia. De ex., mesajul 10: „Parteneriatul Estic este un proiect anti-rus, care are scopul să diminueze rolul și influența sa în țările din fosta Uniune Sovietică. El duce la sărăcie și pierderea suveranității țărilor partenere”; mesajul 19: „Viitorul prosper al Ucrainei și al altor țări membre ale PE (Armenia, Georgia, Moldova, Azerbaidjan, Belarus) este posibil numai în alianță cu Rusia (în Uniunea Vamală)”; mesajul 29: „Moldova nu are șanse să supraviețuiască din punct de vedere economic fără piața rusă, deoarece nimeni nu are nevoie de produsele sale” etc.
Studiul a fost elaborat în cadrul unui proiect finanțat de Ministerul de Externe al Cehiei și Secretariatul Forumului Societății Civile al Parteneriatului Estic, fiind accesibil în limbile engleză și rusă.