Studiul va include date despre audiența posturilor TV, radio, a presei scrise și online din Republica Moldova și profilul consumatorilor de media din perspectiva vârstei, sexului, locului de reședință, nivelului de educație și etnie.
Perioada contractului: septembrie-noiembrie 2021
Compania selectată urmează să:
- efectueze un studiu de audiență a mass media;
- elaboreze un studiu analitic în limba română, engleză și rusă ce va include date despre audiența TV, radio, presă scrisă și online la nivel urban și rural;
- pună la dispoziția CJI, odată cu raportul analitic, datele primare colectate pentru analiză și interpretare;
- prezinte toate anexele cu datele colectate și prelucrate într-un format accesibil.
- Cel puțin 5 ani de experiență în efectuarea cercetărilor sociologice;
- Experiență anterioară în efectuarea studiilor de audiență mass-media va constitui un avantaj;
- Experiență anterioară de analiză statistică a datelor colectate și de elaborare a rapoartelor analitice.
- Metodologia de cercetare elaborată în baza cerințelor menționate mai sus, care va include, între altele, descrierea metodelor de colectare și procesare a datelor și planul detaliat de acțiuni;
- Lista cercetărilor efectuate în ultimii 2 ani, la nivel național sau regional, cu descrierea scurtă a obiectivelor și a comanditarilor sau link-uri la aceste cercetări, dacă sunt publice;
- CV-urile experților calificați care vor fi implicați în pregătirea, colectarea, monitorizarea procesului de cercetare și analiza datelor colectate.
- Dosarul mai trebuie să conțină datele de contact ale companiei și numele persoanei de contact, numele fondatorilor companiei, datele bancare ale companiei, semnătura persoanei autorizate și ștampila companiei.
- Populația-țintă a studiului: cetățeni cu vârsta de 18 ani+, din diferite regiuni ale Republicii Moldova, urbane și rurale (cu excepția regiunii transnistrene), cu reprezentativitate etnică proporțională;
- Volumul eșantionului: 1300 persoane;
- Tipul eșantionului: probabilist, bistadial, stratificat.
- Bugetul cercetării în MDL cu specificarea prețului: a) inclusiv cu TVA și b) la cota 0 TVA, calculat pe baza numărului de zile de lucru propus în ofertă și a ratei pe zi exprimate în lei moldovenești (inclusiv taxe);
- Descrierea cheltuielilor detaliate aferente realizării acestui serviciu, inclusiv cheltuielile de comunicare, transport etc.
- Experiența demonstrată, în baza calificărilor expuse mai sus.
- Descrierea clară a metodologiei de lucru și fezabilitatea planului de acțiuni.
- Valoarea ofertei financiare și corespunderea acesteia cu termenii de referință.
- Integritate, bună reputație profesională, sustenabilitate financiară și independență politică, absența oricăror conflicte de interese cu organizațiile media din Moldova.
- La analiza dosarelor, oferta tehnică va avea o pondere de 70%, iar oferta financiară – 30% din total.
Termenul-limită pentru depunerea dosarelor: 6 septembrie 2021, orele 18:00
CJI își rezervă dreptul să invite la interviu doar companiile preselectate.
În procesul de selecție, CJI nu discriminează direct sau indirect candidatul/candidata pe criterii de sex, vârstă, apartenență națională, rasă, etnie, religie, viziuni politice, orientare sexuală, origine/statut social, etc. Se va ține cont doar de competențele profesionale ale candidaților.
CJI oferă șanse egale tuturor, dosarele fiind analizate obiectiv și cu asigurarea deplinei confidențialități.
Concursul de selecție a ofertelor pentru realizarea unui studiu național privind audiența mass-media din Republica Moldova a fost lansat în cadrul proiectului „Consolidarea sustenabilității mass-media din Moldova”, implementat de CJI cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA la Chișinău în perioada iulie 2021-februarie 2022.