Eşti aici

Ziarul Moskovskii Komsomoleţ se lansează pentru a treia oară în Moldova

23 Ianuarie 2014
2205 afişări

Ziarul Moskovskii Komsomoleţ (MK) din Rusia a redeschis săptămânalul MK Moldova, în colaborare cu redacţia Kişinevskie Novosti. Acest ziar se lansează pentru a treia oară în Moldova. Ca de fiecare dată, apariția publicației coincide cu un an electoral. Ultima oară, ziarul a fost tipărit în 2009, după care s-a închis.

Redactorul-şef al MK Moldova este co-fondatorul televiziunii NIT, Serghei Drobot. Postul de televiziune NIT, căruia Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) i-a retras licenţa de emisie în 2012, a fost una din televiziunile afiliate Partidului Comuniştilor (PCRM). De data aceasta, Drobot a dat asigurări că nu va susţine PCRM în publicaţia relansată şi că va gestiona ziarul ca pe o afacere.

Astfel, adjunctul directorului general al Moskovskii Komsomoleţ, Oleg Vorobiev, a spus, miercuri, 22 ianuarie, la prezentarea ziarului în Chişinău, că a ales redacţia Kişinevskie Novosti în calitate de partener pentru că vede în aceasta persoane care privesc proiectul ca pe un business. Vorobiev a adăugat că ziarul lansat în 2009 a fost închis din cauza ambițiilor politice ale redacției de atunci din Moldova, ceea ce a contravenit scopurilor inițiale - economice - ale companiei.

La rândul său, redactorul-șef al MK Moldova, Serghei Drobot, a spus că în pofida tendinţei din ultima vreme de a închide instituții ale presei scrise, el consideră că acest ziar va avea succes pentru că în ţară există un numeroși potențiali cititori de limbă rusă.

Tirajul ziarului MK Moldova este în jur de 6.000 de exemplare. În ceea ce privește politica editorială, Drobot a afirmat că aceasta va fi echidistantă în raport cu toate forţele politice, dar nu exclude faptul că dacă un partid va prezenta o iniţiativă care din punctul de vedere al redacției va fi raţională, acest partid va fi prezentat în materialele lor.

Moskovskii Komsomoleţ a apărut prima dată pe piaţa media din Moldova în 2002. În Rusia, publicaţia apare din 1919.

Potrivit unui studiu scris de jurnalistul și cercetătorul american David Satter pentru Centrul pentru Asistență Media Internațională (CIMA), spaţiul informaţional al Republicii Moldova este încă dominat de mass-media din Rusia. Raportul ”Ultima suflare a Imperiului: Încercările Rusiei de a controla mass-media în fostele republici sovietici”, lansat în 8 ianuarie, precizează: precizează: ”Kremlinul nu trebuie să facă nimic special pentru a influența moldovenii, pentru că ei deja sunt consumatori loiali ai mass-mediei rusești și ai oricărui mesaj propagandistic conținut de acestea”. Autorul conchide că Rusia, prin mass-media rusești, urmărește promovarea intereselor sale politice și economice pentru a convinge fostele republici sovietice să adere la Uniunea Vamală Eurasiatică și pentru a crea o opoziție față de politicile SUA și NATO.