Astfel, în primele șase luni ale anului curent, volumul vânzărilor de servicii TV contra-plată a crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 4,6% și a constituit în total 79 milioane MDL, iar numărul total de abonați a scăzut, față de sfârșitul anului 2016, cu 3,1%, constituind 262.000 persoane.
Creșterea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IP TV. Volumul acestor vânzări a crescut, față de anul 2016, cu 16,9% și a însumat 36 milioane MDL. Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu TV au scăzut cu 3,5% și au totalizat peste 43 milioane MDL.
Diminuarea numărului total de abonați a fost cauzată de micșorarea bazei de abonați a operatorilor rețelelor de cablu, care s-a redus cu 5,9% și a totalizat 180.600 persoane. În același timp, baza de abonați la rețelele IP TV a crescut cu 3,7% și a alcătuit 81.000 de abonați.
Potrivit estimărilor ANRCETI, la finalul semestrului I al anului, cei mai mari furnizori de servicii TV contra-plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom - 32%, Sun Communications - 24,2%, TV BOX - 13,1%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori de servicii TV a fost de 30,7%.
Sursa foto: cafe-tv.net