Eşti aici

Furnizorii de servicii TV contra-plată au înregistrat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a anului

12 Septembrie 2017
1246 de afişări
Companiile care furnizează servicii de televiziune contra-plată (prin rețele de cablu TV și IP TV) au înregistrat o creștere ușoară a veniturilor obținute din vânzări în primul semestru al anului 2017, potrivit datelor statistice raportate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).

Astfel, în primele șase luni ale anului curent, volumul vânzărilor de servicii TV contra-plată a crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 4,6% și a constituit în total 79 milioane MDL, iar numărul total de abonați a scăzut, față de sfârșitul anului 2016, cu 3,1%, constituind 262.000 persoane.

Creșterea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IP TV. Volumul acestor vânzări a crescut, față de anul 2016, cu 16,9% și a însumat 36 milioane MDL. Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu TV au scăzut cu 3,5% și au totalizat peste 43 milioane MDL.

Diminuarea numărului total de abonați a fost cauzată de micșorarea bazei de abonați a operatorilor rețelelor de cablu, care s-a redus cu 5,9% și a totalizat 180.600 persoane. În același timp, baza de abonați la rețelele IP TV a crescut cu 3,7% și a alcătuit 81.000 de abonați.

Potrivit estimărilor ANRCETI, la finalul semestrului I al anului, cei mai mari furnizori de servicii TV contra-plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom - 32%, Sun Communications - 24,2%, TV BOX - 13,1%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori de servicii TV a fost de 30,7%.

Sursa foto: cafe-tv.net