Eşti aici

Sondajul BOP: Cetățenii au cea mai mare încredere în televiziune și se informează, de obicei, din surse autohtone și rusești

15 Decembrie 2017
2091 de afişări
Televiziunea rămâne sursa cea mai importantă de informare și în care cetățenii au cea mai încredere, potrivit Barometrului Opiniei Publice (BOP). Cercetarea a fost lansată joi, 14 decembrie, și prezentată de către Institutul de Politici Publice.

Potrivit sondajului, aproximativ 70% din respondenți privesc în fiecare zi posturile tv, inclusiv online. Pe locul doi se situează internetul, cu 50% din respondenți. Radioul se află pe locul trei în acest clasament cu un scor de circa 28%. Ziarele și cărțile (inclusiv online) sunt citite în fiecare zi de circa 7% din respondenți.

După gradul de importanță pe care cetățenii îl acordă surselor mass-media, televiziunea a acumulat 56%. Internetul este important în primul rând pentru 27%, radioul pentru 5%, iar ziarele pentru  circa 2% din respondenți. La fel, în topul surselor de informare care se bucură de cea mai mare încredere se află televiziunea (cu un scor de circa 50%), urmată de internet, cu aproape 23% și radio - circa 5%. În ziare au încredere aproape 2%.

Intervievații au răspuns și din ce surse de obicei se informează despre evenimentele interne și externe. Astfel, aproape 60% dintre respondenți au menționat în acest sens emisiunile TV și radio autohtone, iar circa 40% - emisiunile TV și radio rusești. De pe Internet se informează circa 22% și de pe rețelele de socializare - 16%. Televiziunile românești (europene) sunt o sursă de informare pentru 14% dintre respondenți. Aproximativ 7% se informează din ziarele și revistele moldovenești, iar 3% din cele rusești.

​În topul celor mai urmărite posturi TV se află PRIME TV, cu aproape 60%, urmat de Moldova 1, cu circa 40%, și Jurnal TV, cu aproximativ 28%. RTR Moldova a acumulat 23%, PRO TV - 21,5%, Publika TV - 19,5%, NTV Moldova - 18,5%, Canal 2 - 12%, Canal 3 -11,8%, TV8 - 4,5%, N4 - 3,3%. Euro TV și TVR Moldova sunt privite fiecare în parte de către 1,4% din respondenți.

Cercetarea a fost efectuată de către Centrul de Investigații Sociologice și Marketing „CBS-AXA”, în perioada 18 noiembrie - 5 decembrie 2017. În total au fost intervievate 1113 de persoane cu vârstă de 18 ani și mai mult.