Eşti aici

Unii radiodifuzori nu vor ca CCA să participe la selectarea măsurătorului de audiență

07 Martie 2018
1391 de afişări
O parte dintre radiodifuzori au solicitat, în cadrul primelor consultări publice, care au avut loc luni, 5 martie, la Chișinău, ca reprezentanții Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) să nu facă parte din comisia specială care va selecta compania de măsurare a cotelor de audiență, ci doar să monitorizeze procesul de alegere. Acestea și alte propuneri au fost făcute în cadrul dezbaterilor pe marginea proiectului Regulamentului privind modul de alegere a măsurătorului de audiență în audiovizual, organizate de CCA.

Ghenadie Braghiș, director de vânzări la PRO Chișinău, alături de președinta Asociației „Media Alternativă”, deținătoarea licenței  TV 8, Natalia Morari, au propus ca în componența comisiei specializate să intre 15 membri, respectiv, câte cinci persoane din partea radiodifuzorilor, agențiilor de publicitate și a celor mai mari clienți locali, dar niciun reprezentant de la CCA și de la casele de vânzări de publicitate.

Braghiș a explicat excluderea sales-houserilor din comisia respectivă prin faptul că deseori acestea aparțin radiodifuzorilor și, prin urmare, nu va fi respectată paritatea de voturi.

Natalia Morari a adăugat că, în viziunea instituției pe care o reprezintă, membrii CCA nu ar trebui să se regăsească în această comisie, întrucât industria media și casele de vânzări ar trebui să decidă cine să facă măsurările respective și nu reprezentanții statului, care nu contribuie financiar în acest sens.

Precizăm că, potrivit proiectului CCA, comisia de selectare a companiei pentru măsurara cotelor de audiență urma să fie formată din 15 membri, dintre care cinci desemnați dintre membrii CCA, cinci din partea radiodifuzorilor cu cea mai mare cotă de audiență și cinci din partea agențiilor de publicitate, caselor de vânzări și clienții de publicitate cu cea mai mare cifră de afaceri.

Membra CCA Veronica Cojocaru a menționat că CCA va analiza toate opiniile jucătorilor de pe piață înainte de a lua o decizie finală în acest sens. Ea a adăugat că la elaborarea proiectului s-a lucrat mult, fiind studiată experiența mai multor țări și că CCA nu are alte interese, decât să garanteze alegerea transparentă a acestei companii.