Solicitată de Media-azi.md să informeze despre mersul investigației în cauză, consultanta principală a Direcției politici și relații cu publicul din cadrul CC, Cristina Zara, a afirmat că până în prezent plângerea celor patru radiodifuzori este în proces de cercetare. „Până nu va fi o decizie, nu o să vă putem oferi detalii pentru a nu împiedica mersul investigației. Când va fi decizia –o să vă informăm”, ne-a spus Cristina Zara. Anterior, la întrebarea Media Azi cât durează o investigație la Consiliul Concurenței, funcționara ne-a răspuns că „investigațiile pot dura, în funcție de complexitatea cazului”.
Mariana Rață, reprezentata TV8, susține, la rândul său, că autoritatea națională de concurență pe parcursul perioadei de investigație a solicitat diferite informații de la administrația postului TV8, care, în opinia ei, nu au legătură cu subiectul plângerii.
„Avem senzația că „investigați” suntem noi, dar nu cei care au organizat cartelul. Suntem întrebați inclusiv despre lucruri pe care nu le-am inclus în plângere”, a menționat Mariana Rață.
În ceea ce privește Comisia de licitație, proaspăt creată de Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA), care va trebui să aleagă în curând compania ce va măsura cotele de audiențe tv, Mariana Rață s-a arătat sceptică, deoarece printre membrii acestei comisii nu se află niciun reprezentant al unui post de televiziune independent. „Modul în care a fost creată aceasta comisie, cumva demonstrează că ea va reprezenta interesele doar a unei părți a presei, din păcate, nu a presei independente și nu a celui mai larg segment al presei. Nu ne-am așteptat că din partea presei independente chiar nu va fi nimeni. Ar fi fost logic să fie măcar PRO TV”, a menționat Rață.
Amintim că, printre membrii Comisiei de licitație care va selecta compania de măsurare a cotelor de audiență tv se află reprezentanții posturilor tv și caselor de publicitare afiliate democraților și socialiștilor - Casa Media Corp. și Exclusiv Sales House.
Potrivit plângerii celor patru posturi TV, din luna ianuarie, Casa Media și Exclusiv, care dețin 75 la sută din piața de publicitate, își distribuie, începând din acest an, bugetele clienților în proporție de 80 la 20 de procente, oferind reduceri suplimentare de până la 50 la sută celor care încheie cu ele contracte exclusive.
Problemele de piața media au ajuns în atenția ambasadelor străine și au fost semnalate, inclusiv, de organizațiile non-guvernamentale.
Menționăm că reprezentanții celor două case de vânzări de publicitate au negat existența înțelegerilor de cartel între ele.