27 Martie 2019
1408 afişări
Pagina web, în prezent, practic, este indispensabilă pentru orice tip de instituție media - presa scrisă, tv sau radio. Cei care vor să-și lanseze o astfel de pagină sau să refacă una deja existentă nu întotdeauna știu ce să întreprindă. Expertul media și producătorul de conținut Horea Salajan, care a activat în diverse proiecte media și în redacții din mai multe țări, explică pașii ce trebuie urmați în acest sens.
1. Aveți grijă de arhitectura informației
Când faceți designul pentru pagina web, trebuie să țineți cont de mai mulți factori. Întâi de toate gândiți-va la arhitectura informației. Deci, trebuie să găsiți un protocol, un standard de organizare a articolelor. De exemplu, astăzi aveți numai zece articole, dar în doi, trei, patru ani de zile se vor adună foarte multe. Ideea este că trebuie să faceți o interfață la tot acest conținut, ca să fie ușor de accesat prin search (căutare), ușor de accesat prin discovery. Search-ul este atunci când cauți după un anumit cuvânt și îți vine răspunsul. Discovery este atunci când nu cauți, dar îți apare informația pe ecran, în speranța că poate vei fi interesat de ea.
2. Adaptați conținutul la diferite platforme
Oamenii acum accesează conținut pe mai multe platforme. Este conținut pe desktop, hand follower (telefon mobil, tabletă), acum putem vedea informația de pe internet și la televizor (smart tv). Problema constă în faptul ca acest conținut să fie afișat într-un mod prietenos pe aceste platforme. Țineți cont de faptul că trebuie să faceți un design adaptiv.
3. Filmați vertical
De exemplu, tu acum mă filmezi cu telefonul mobil pe orizontală, exact ca și cu o cameră tradițională. Dar majoritatea oamenilor care se uită pe mobil se uită vertical. Deci, și materialul video trebuie filmat vertical. Fiica mea întotdeauna îmi fixează telefonul pe vertical. Este un exemplu de a oferi o experiență specifică platformei. Deci, video vertical.
O altă experiență, specific platformei de socializare, de exemplu, este să faci îndemnuri la acțiune: (accesați pagina etc). Atunci când omul vede un conținut, el poate să facă ceva. Deci, întotdeauna în timpul video-ului sau după video îndeamnă-l la acțiune – ce trebuie să facă.
O altă experiență, specific platformei de socializare, de exemplu, este să faci îndemnuri la acțiune: (accesați pagina etc). Atunci când omul vede un conținut, el poate să facă ceva. Deci, întotdeauna în timpul video-ului sau după video îndeamnă-l la acțiune – ce trebuie să facă.
4. Alegeți cele mai bune platforme de promovare
Alegeți platforma pe care veți promova pagina web. Aici lucrurile sunt în schimbare continuă. Dacă stai să te gândești la exemplul Nokia, acum 20 de ani Nokia eracel mai tare din parcare pe piața telefoanelor mobile. Și unde este Nokia acum? Facebook are o mare problemă și sper să o realizeze – că atunci când ești sus este foarte greu să te menții. Ei dacă nu îi vor asculta pe utilizatori... Dar cred în continuare că este o unealtă foarte bună. Cine urmează? Instagram-ul lui Zuckerberg este în creștere acum. YouTub-ul este al – doilea motor de căutare. Am văzut publicitate pe Youtube, care spunea că acesta este numărul real de vizualizare. De ce? Pentru că pe Facebook o vizualizare se consideră o durată de 3 secunde, dar pe Youtube este de 30 de secunde. Este o diferență foarte mare. Din punctul de vedere al video, Youtube-ul are un potențial foarte mare. Nici la 10% nu a ajuns la ce poate să facă.