Potrivit autorității, cota abonaților IPTV în anul 2019 a constituit 53,8% (180.500 de abonați) din numărul total de abonați (335.400), iar 46,2% sunt clienții care utilizează cablu coaxial. Pentru comparație, în anul 2018, IPTV a fost utilizat de circa 159.200 de abonați (48,3%), iar cablu coaxial de 170.000 (51,6%) de persoane, adică televiziunea prin Internet a fost utilizată de un număr mai mic de persoane față de alte tipuri de servicii.
Evoluția numărului de abonați la serviciile TV contra plată (2014-2019). Sursa Anrceti.
Potrivit ANRCETI, numărul abonaților la serviciile IPTV a crescut anul trecut cu 13,4%, comparativ cu anul 2018. Aceleași date arată că 61,8% din totalul de abonați au recepționat semnalul TV în format digital, iar 38,2% - în format analogic.
La finalul anului 2018, ponderea abonaților la serviciile IPTV a constituit 48,3%, iar a celor abonați la serviciile TV prin cablu - 51,6%. Sursa: ANRCETI
La capitolul financiar datele arată altfel. Volumul veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de televiziune prin Internet contra plată a crescut cu 12,8% față de anul 2018, constituind circa 89,3 milioane de lei. Per general, toată piața serviciilor TV contra plată a adunat anul trecut venituri de aproape 300 de mii de lei. Astfel, deși numărul de abonați IPTV în 2019 a fost mai mare față de cel al altor tipuri de servicii TV contra plată (prin cablu și altele), totuși veniturile prestatorilor de servicii IPTV reprezintă doar circa 30% din suma totală cumulată de această piață. De cealaltă parte, volumul total al veniturilor pe piața serviciilor TV contra plată a sporit cu 20%.
Anul trecut, cei mai mari furnizori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut următoarele cote: Moldtelecom – 38,2%, Sun Communications – 15,8% și TV BOX (reprezentată de StarNet Soluții) – 16,4%. Cota cumulativă a celorlalți 101 furnizori a fost de 29,6%.