Eşti aici

Sondaj BOP: Încrederea în televiziune a scăzut de două ori în ultimii zece ani

02 Iulie 2020
1209 afişări
Încrederea în televiziune drept sursă de informare a scăzut de două ori pe parcursul ultimilor zece ani, iar în cazul Internetului - s-a dublat,  arată cele mai noi date ale Barometrului Opiniei Publice din Moldova. Cercetarea a fost efectuată la comanda Institutului de Politici Publice (IPP) și lansată joi, 2 iulie.

Rezultatele sondajului arată că cea mai de încredere sursă de informare rămâne televiziunea (pentru 31% de respondenți), dar comparativ cu anul 2010, acest indicator a scăzut de circa două ori – pe atunci în televiziune aveau încredere 67% din cei chestionați. O situație opusă se atestă la capitolul încrederii în Internet. 23% din respondenți spun că au în prezent încredere în online ca sursă de informare, în timp ce zece ani în urmă ponderea era de două ori mai mică – în jur de 10%. „Cred că în următoarele sondaje vom vedea că Internetul va crește peste televiziune. (...) Încrederea în sursele de informare a scăzut brusc în televiziuni și a crescut brusc în cazul Internetului”, a comentat datele directorul executiv al IPP, Arcadie Barbăroșie.

Încrederea în surse media. Sursa: BOP

El a remarcat și creșterea nivelului de scepticism în rândul populației în privința încrederii față de mass-media. „23,4% din respondenți spun că nicio sursă nu merită încredere, comparativ cu 4,4% în 2010. Deci, a crescut enorm această cifră”, a adăugat Arcadie Barbăroșie.

Televiziunea este cea mai importantă sursă de informare potrivit datelor, pentru circa 72% din chestionați, pe când un deceniu în urmă ponderea era de aproape 90%. Astfel, în zece ani, televiziunea a pierdut circa 18% din respondenți la acest capitol.

Internetul, în schimb, a crescut în acest sens de la 30% în 2010, la 60% în 2020. O scădere la acest segment se atestă în cazul posturilor radio și al ziarelor. „Internetul a crescut. Este unicul segment care a crescut în această perioadă”, a precizat Barbăroșie.


Cele mai importante surse de informare. Sursa: BOP

Sondajul a fost realizat de Centrul de Investigații Sociologice și Marketing „CBS-Research”. Respondenții au fost intervievați la telefon, iar volumul eșantionului a constituit 1200 de persoane. Datele au fost culese în perioada 13-23 iunie, eșantionul fiind reprezentativ pentru populația adultă cu o eroare de + 2,9%.

Sursa foto: newsbel.by