Eşti aici

​ANRCETI: serviciile de televiziune prin Internet continuă să înregistreze creșteri, iar cele prin cablu se reduc

15 Septembrie 2020
681 de afişări
Volumul vânzărilor serviciilor TV contra plată prin rețeaua IPTV (televiziune prin Internet) a crescut cu circa 46% în trimestrul II al anului 2020, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2019, însumând 31,8 milioane de lei. Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu au scăzut cu 29% și au acumulat 13,7 milioane de lei, potrivit datelor Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).  

În total, volumul vânzărilor serviciilor TV (prin rețele de cablu și IPTV) contra plată a crescut, comparativ cu perioada similară a anului 2019, cu 4,4 milioane lei (10,8%), ajungând la 45,5 milioane de lei, iar numărul total de abonați s-a majorat, față de sfârșitul anului 2019, cu 11,7 mii (3,5%) și a constituit 347,2 mii de persoane.

Totodată, numărul abonaților la serviciile TV prin Internet s-a extins cu 11%, ajungând la 201,1 mii de persoane, iar baza de abonați la rețele prin cablu a scăzut cu 5,7%, fiind puțin peste 146 de mii.

Potrivit Agenției, majoritatea abonaților utilizează rețelele IPTV, iar un număr mai mic – rețelele prin cablu. Aceleași date arată că ponderea abonaților care recepționau semnalul TV în format digital a ajuns la aproape 78%, iar ponderea celor care au optat pentru semnalul în format analogic a scăzut până la 22%.

Potrivit ANRCETI, în perioada de raportare, cotele de piață ale furnizorilor de servicii TV contra plată, în funcție de cifra de afaceri, s-au repartizat în felul următor: Moldtelecom - 34%, TV BOX  (StarNet) – 33%, Orange Moldova – 5%, cota cumulativă a celorlalți furnizori a fost de 28%.

Sursa foto: smarttvapp.ru