Declarațiile furnizorilor de servicii media arată că Radio Noroc solicită cel mai mare preț pentru difuzarea unui spot electoral – 125 de euro pentru un minut. Vocea Basarabiei ocupă al doilea loc, cu o ofertă de 75 de euro per minut publicitar. Pe locul trei se află Poli Disc - Novoie Radio care cere 64 de euro per minut (în funcție de ora difuzării, radiodifuzorul are oferte și cu 54 de euro per minut și cu 34 de euro).
Câte 60 de euro solicită postul public Radio Moldova Actualități și postul privat Retro FM, iar cu 10 euro mai ieftină este oferta Hit FM și Radio Plai.
Russkoie Liubimoie solicită 40 de euro per minut, Europa Plus Moldova – 38 de euro, Love Radio – 35 și Radio Chișinău – 30 de euro pentru aceeași durată de timp.
Șase posturi de radio cer câte 25 de euro pentru difuzarea unui minut de publicitate electorală – Radio Moldova Tineret, Aquarelle FM, Russkii Hit, Radio 21, Orhei FM și Avtoradio. Euronova FM a stabilit un preț de 22 de euro per minut.
Câte 20 de euro per/minut pentru transmiterea mesajelor concurenților electorali solicită Maestro FM, Muz FM, Publika FM, Radio Zum, Radio Md, Radio One și Diaspora FM. Cea mai mică taxă pentru reclamă a fost declarată de Radio 911 (15 euro), Radio Alla (12 euro) și Radio Orhei.Info (7 euro) pentru un minut de publicitate.
TREI POSTURI TV AU REDUS PREȚURILE
Între timp, trei posturi de televiziune au micșorat prețurile pentru reclamă în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie 2020. În comparație cu datele afișate inițial pe site-ul CEC, informațiile publicate ulterior de CA arată că Prime TV a înjumătățit taxa – de la 3.000 de euro până la 1.500 de euro pentru un minut.
Canal 2 și Canal 3 de asemenea au micșorat prețul pentru acest serviciu. Ambele televiziuni au declarat inițial că vor cere câte 800 de euro per minut pentru difuzarea publicității electorale, costul fiind redus la 500 de euro (Canal 2; Canal 3).
Foto: axiaudio.ru