07 Iulie 2021
654 de afişări
Consiliului Audiovizualului (CA) a anunțat, printr-un comunicat de presă, că a luat act în privința apelului public prin care peste 50 de organizații au îndemnat autoritatea să-și onoreze cu bună-credință obligația de asigurare a interesului public în domeniul audiovizualului. În comunicat se menționează că autoritatea nu se va lăsa atrasă în jocuri politice și „nu va tolera atentate la adresa independenței și autonomiei instituției”.
Apelul societății civile a fost lansat pe 6 iulie, după examinarea primului raport de monitorizare a furnizorilor de servicii media în campania electorală pentru parlamentare, care s-a soldat cu sancționarea unui singur post TV, deși specialiștii CA au identificat abateri în cazul a cel puțin patru canale. Organizațiile semnatare au semnalat „inadmisibilitatea tolerării conduitei unor furnizori care sfidează flagrant prevederile Codului serviciilor media audiovizuale, pe cele ale Regulamentului privind conținuturile media audiovizuale, ale Codului electoral, precum și prevederile Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale la alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie 2021”, În context, ONG-urile au solicitat ca membrii CA „să-și exercite atribuțiile de supraveghere și control cu maximă diligență și bună-credință”.
În replică, CA susține că „își onorează cu bună-credință obligația de asigurare a interesului public în domeniul audiovizualului, în scopul asigurării unei informări corecte și obiective a populației”. „În conformitate cu Codul serviciilor media audiovizuale, votul exprimat de fiecare membru în cadrul ședinței publice din 30 iunie 2021 a fost însoțit de argumentare, poziții pe care organul colegial le respectă și nu le poate contracara. Consiliul Audiovizualului nu este bâta furnizorilor de servicii media, iar conform prevederilor prezentului Cod, sancțiunile se aplică individual în funcție de gravitatea încălcării și efectele acesteia”, se arată în comunicat.
În context, CA amintește că este o instituție autonomă și independentă care promovează politici transparente, reiterând că „nu va admite atragerea sa în diverse jocuri politice și economice” și „nu va tolera atentate la adresa independenței și autonomiei instituției și a membrilor acesteia”.
Apelul societății civile a fost lansat pe 6 iulie, după examinarea primului raport de monitorizare a furnizorilor de servicii media în campania electorală pentru parlamentare, care s-a soldat cu sancționarea unui singur post TV, deși specialiștii CA au identificat abateri în cazul a cel puțin patru canale. Organizațiile semnatare au semnalat „inadmisibilitatea tolerării conduitei unor furnizori care sfidează flagrant prevederile Codului serviciilor media audiovizuale, pe cele ale Regulamentului privind conținuturile media audiovizuale, ale Codului electoral, precum și prevederile Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale la alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie 2021”, În context, ONG-urile au solicitat ca membrii CA „să-și exercite atribuțiile de supraveghere și control cu maximă diligență și bună-credință”.
În replică, CA susține că „își onorează cu bună-credință obligația de asigurare a interesului public în domeniul audiovizualului, în scopul asigurării unei informări corecte și obiective a populației”. „În conformitate cu Codul serviciilor media audiovizuale, votul exprimat de fiecare membru în cadrul ședinței publice din 30 iunie 2021 a fost însoțit de argumentare, poziții pe care organul colegial le respectă și nu le poate contracara. Consiliul Audiovizualului nu este bâta furnizorilor de servicii media, iar conform prevederilor prezentului Cod, sancțiunile se aplică individual în funcție de gravitatea încălcării și efectele acesteia”, se arată în comunicat.
În context, CA amintește că este o instituție autonomă și independentă care promovează politici transparente, reiterând că „nu va admite atragerea sa în diverse jocuri politice și economice” și „nu va tolera atentate la adresa independenței și autonomiei instituției și a membrilor acesteia”.
Autoritatea promite că, după examinarea celui de-al doilea raport privind reflectarea campaniei electorale de către cei 16 furnizori TV și radio monitorizați de CA, și „dacă vor fi semnalate încălcări de la prevederile legislației audiovizuale și electorale, furnizorii de servicii media vor fi dur sancționați”.