20 Martie 2019
1222 de afişări
„Rețelele sociale au devenit o parte importantă a activității instituțiilor de presă, iar pentru a atrage cât mai mulți cititori pe site este necesar să respectăm regulile de bază în promovarea produselor media. Una dintre acestea este ca pe rețelele sociale să promovăm cel mai bun conținut media”, susține expertul media Horea Salajan. Recomandarea a fost făcută în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii pe tema „Producția și marketingul de conținut pentru rețelele sociale”, organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent marți, 19 martie. Evenimentul a avut loc la Școala de Studii Avansate în Jurnalism.
Expertul a asociat promovarea produselor media cu strategia de marketing în rețelele comerciale. „De exemplu, un supermarket anunță reduceri la lapte de 50%, deci promovează un singur produs. Însă în momentul în care consumatorul vine la magazin după lapte, își amintește că mai are nevoie și de pâine, și de cârnați, și de legume. După același principiu funcționează și promovarea în cazul produselor media. Promovăm doar cel mai bun conținut pe social media, iar în momentul în care consumatorul ajunge pe site, își manifestă interesul și față de alt conținut. În concluzie, conținutul media de calitate poate fi asociat cu oferta specială de vânzare a laptelui cu o reducere de 50%. Mulți consideră că social marketingul este un domeniu nou, însă, de fapt, principiile comunicării sunt aceleași”, a menționat Horea Salajan.
Totodată, el a evidențiat cinci pași în promovarea reușită a produselor media pe rețelele sociale. Primul și cel mai important este conținutul de calitate. Urmează apoi alegerea platformei de promovare, care trebuie identificată în funcție de audiență. Al treilea pas ține de „rampa de lansare” pe rețelele sociale, prin intermediul promovării organice sau a publicității plătite. Următorul pas constă în interacțiunea cu cititorii - instituția media trebuie să reacționeze la comentariile acestora pentru a spori impactul produselor media. Ultimul pas ține de analiza datelor analitice, care ne oferă posibilitatea să aflăm ce tip de materiale au avut o audiență mai mare.
Promovarea produselor media necesită creativitate. Potrivit lui Horea Salajan, în acest domeniu nu există „un peștișor de aur”. Fiecare redacție trebuie să-și identifice propria abordare, să fie creativă și să dea dovadă de inițiativă. Asta înseamnă că trebuie experimentate diverse tipuri de conținut, diverse platforme și modalități de promovare. Nu trebuie să vă temeți să experimentați”, i-a îndemnat expertul pe participanții la întâlnire. În opinia sa, jurnaliștii ar trebui să-și concentreze activitatea de promovare pe canalul YouTube, acesta fiind o platformă de durată, în timp ce Facebook „este în declin, chiar dacă promotorii platformei nu recunosc deocamdată acest lucru”.
Discuția a fost interactivă, iar participanții au avut posibilitatea să adreseze, pe parcursul celor două ore, diverse întrebări privind modul de funcționare a marketingului de conținut pe rețelele sociale.
„Cum livrăm informația și cum interacționăm cu publicul nostru? Răspuns la aceste întrebări am încercat să găsim în cadrul discuției cu Horea Salajan. În era în care ai impresia că nu-ți ajunge timp și vrei să consumi cât mai repede informația, jurnaliștii au nevoie să cunoască mai multe tehnici utile pentru a face atractive materialele media. Anume aceste lucruri ne-au fost împărtășite de expertul român”, a menționat jurnalista Tatiana Beghiu, de la portalul Moldova.org.
Horea Salajan este un expert în media și producător de conținut care a lucrat pe cinci continente în douăzeci de țări. Originar din Cluj-Napoca și școlit de BBC, expertul a lansat prima redacție de știri locale a Pro TV-ului, în 1996, la Cluj. În prezent, activează în cadrul mai multor proiecte în Moldova, Ucraina, Mongolia și ASEAN pentru Internews, Chemonics Internațional, Mongolian National Broadcaster și Amazing Productions.
Expertul a asociat promovarea produselor media cu strategia de marketing în rețelele comerciale. „De exemplu, un supermarket anunță reduceri la lapte de 50%, deci promovează un singur produs. Însă în momentul în care consumatorul vine la magazin după lapte, își amintește că mai are nevoie și de pâine, și de cârnați, și de legume. După același principiu funcționează și promovarea în cazul produselor media. Promovăm doar cel mai bun conținut pe social media, iar în momentul în care consumatorul ajunge pe site, își manifestă interesul și față de alt conținut. În concluzie, conținutul media de calitate poate fi asociat cu oferta specială de vânzare a laptelui cu o reducere de 50%. Mulți consideră că social marketingul este un domeniu nou, însă, de fapt, principiile comunicării sunt aceleași”, a menționat Horea Salajan.
Totodată, el a evidențiat cinci pași în promovarea reușită a produselor media pe rețelele sociale. Primul și cel mai important este conținutul de calitate. Urmează apoi alegerea platformei de promovare, care trebuie identificată în funcție de audiență. Al treilea pas ține de „rampa de lansare” pe rețelele sociale, prin intermediul promovării organice sau a publicității plătite. Următorul pas constă în interacțiunea cu cititorii - instituția media trebuie să reacționeze la comentariile acestora pentru a spori impactul produselor media. Ultimul pas ține de analiza datelor analitice, care ne oferă posibilitatea să aflăm ce tip de materiale au avut o audiență mai mare.
Promovarea produselor media necesită creativitate. Potrivit lui Horea Salajan, în acest domeniu nu există „un peștișor de aur”. Fiecare redacție trebuie să-și identifice propria abordare, să fie creativă și să dea dovadă de inițiativă. Asta înseamnă că trebuie experimentate diverse tipuri de conținut, diverse platforme și modalități de promovare. Nu trebuie să vă temeți să experimentați”, i-a îndemnat expertul pe participanții la întâlnire. În opinia sa, jurnaliștii ar trebui să-și concentreze activitatea de promovare pe canalul YouTube, acesta fiind o platformă de durată, în timp ce Facebook „este în declin, chiar dacă promotorii platformei nu recunosc deocamdată acest lucru”.
Discuția a fost interactivă, iar participanții au avut posibilitatea să adreseze, pe parcursul celor două ore, diverse întrebări privind modul de funcționare a marketingului de conținut pe rețelele sociale.
„Cum livrăm informația și cum interacționăm cu publicul nostru? Răspuns la aceste întrebări am încercat să găsim în cadrul discuției cu Horea Salajan. În era în care ai impresia că nu-ți ajunge timp și vrei să consumi cât mai repede informația, jurnaliștii au nevoie să cunoască mai multe tehnici utile pentru a face atractive materialele media. Anume aceste lucruri ne-au fost împărtășite de expertul român”, a menționat jurnalista Tatiana Beghiu, de la portalul Moldova.org.
Horea Salajan este un expert în media și producător de conținut care a lucrat pe cinci continente în douăzeci de țări. Originar din Cluj-Napoca și școlit de BBC, expertul a lansat prima redacție de știri locale a Pro TV-ului, în 1996, la Cluj. În prezent, activează în cadrul mai multor proiecte în Moldova, Ucraina, Mongolia și ASEAN pentru Internews, Chemonics Internațional, Mongolian National Broadcaster și Amazing Productions.
Evenimentul face parte dintr-o serie de întâlniri dintre jurnaliști și dezvoltatori IT sau experți media, organizate de Centrul pentru Jurnalism Independent în cadrul proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), finanțat de USAID și implementat de Internews. Scopul acestora este de a facilita interacțiunea dintre jurnaliști și consumatorii de media, prin intermediul inovațiilor.