Eşti aici

Managerii media au fost instruiți să dezvolte afaceri profitabile

21 Noiembrie 2015
1747 de afişări
Un grup de manageri media TV, radio și online au participat, în perioada 19-21 noiembrie, la un curs de instruire desfășurat de Centrul pentru Jurnalism Independent. Trainingul a fost susținut de expertul internațional Tatiana Repkova, fondatoarea și directoarea Rețelei globale online „Media Managers Club”(Paris, Franța). Invitat special la eveniment a fost Doru Petruți, directorul IMAS.

În prima zi a programului de instruire participanții s-au familiarizat cu strategiile de business și marketing, precum și cu astfel de noțiuni, cum sunt indicatorii de performanță ai unei afaceri, analiza pieței și a audienței etc. De asemenea, ei au fost instruiți cum să realizeze un business-plan eficient.

În cea de-a doua zi, participanții au urmărit evoluția și transformarea mass-mediei din ultimii ani. Potrivit expertei Tatianei Repkova, dezvoltarea rețelelor sociale și a mediei online au schimbat presa tradițională și au determinat apariția a noi modalități de elaborare a conținutului editorial.

În context, Tatiana Repkova le-a oferit managerilor din media online instrumente prin care pot testa accesibilitatea site-ului pe care îl dețin, precum și tipuri de cercetare și sondaje pe care le pot efectua pe cont propriu și cu resurse minime. Despre sondaje și studiul audiențelor le-a vorbit participanților și directorul IMAS, Doru Petruți, care a explicat cum funcționează un peoplemeter, aparat care măsoară audiența TV, și cum poate fi măsurată audiența pe baza metodei rememorării datelor din ziua precedentă (Day After Recall).

În cea de-a treia zi, managerii media au analizat diferite exemple de scheme organizatorice, au aflat care sunt funcțiile principale ale managementului, cum are loc motivarea personalului și care este rolul comunicării în cadrul unei companii.

Cei zece manageri media au avut ocazia să participe și la câteva exerciții practice, unde și-au testat capacitățile manageriale, de persuasiune și rezolvare a problemelor ce pot apărea în cadrul unei instituții media. “Am învățat noi abordări ale problemelor nesoluționate - așa ziselor "maimuțe" - voi delega altfel responsabilitățile în echipa mea și nu voi uita că lista de riscuri pentru toată compania poate fi completata și cu numele unui manager nepregătit”, a afirmat producătorul TV Elita, Angela Zaharova. Potrivit ei, cursul de instruire a fost o experiență practică din care a aflat cum poate să-și controleze mai bine timpul, obligațiunile, cum să evalueze activitatea colaboratorilor și să acționeze în funcție de rezultate pentru a spori calitatea programelor.

“Pentru mine a fost important să aflu mai multe despre organigrama unei instituții media și delegarea responsabilităților. În timpul apropiat voi atrage o atenție mai mare acestor aspecte”, a menționat administratorul portalului Diez.md, Alexandru Lebedev.

__________________
Acest curs de instruire a fost realizat cu sprijinul financiar al Ambasadei Statelor Unite ale Americii (SUA).