Eşti aici

Instagram înregistrează cea mai mare creștere de utilizatori în Moldova, potrivit estimărilor unei agenții de comunicare digitală

09 Februarie 2018
2179 de afişări
Instagram a înregistrat cea mai mare creștere de utilizatori, comparativ cu cele mai populare rețele de socializare din Moldova. Potrivit unui raport al Agenției de comunicare digitală Gramatic din Moldova, lansat pe 9 februarie, Instagram și-a mărit numărul de conturi cu 88%.

Astfel, dacă în ianuarie 2017 numărul de utilizatori pe această rețea de socializare era de circa 250.000, timp de un an numărul fanilor a crescut până la 440.000. Cel mai des Instagram-ul este folosit de către femei  - circa 270.000 (57, 5%).

Radu Lisița, manager la Agenția de comunicare digitală Gramatic, este de părerea că Instagram Stories (fotografii şi video-uri temporare, disponibile doar pentru  24 de ore și prezentate într-un format slideshow) va „exploda” în 2018.

După estimările specialiștilor, postările gen Stories vor avea în curând o vizibilitate mai mare decât cele din News Feed. La nivel global, circa 300 milioane de utilizatori răsfoiesc zilnic Instagram Stories. Tendința a cuprins și Republica Moldova, unde circa 270.000 persoane urmăresc activ acest compartiment (57%).

Totuși, cea mai utilizată rețea de socializare din Moldova rămâne Facebook, cu un număr de 910.000 de persoane (a înregistrat o creștere de 19.7%, față de anul precedent). Pe locul al doilea se situează Odnoklassniki - 885.860 (cu cea mai mare scădere, de 25,2%). Datele cu privire la Odnoklassniki sunt măsurate de către gemius Audience (BATI) și reprezintă numărul de utilizatori reali care au accesat rețeaua în luna decembrie 2017.

Și rețeaua de socializare VKontakte a înregistrat o creștere neesențială, ajungând până la 153.000 de utilizatori (sursă: Vivaki Moldova pentru luna ianuarie 2018).

Printre top-paginile web din Moldova sunt site-urile de știri - ProTV Chișinău și JurnalTV.md.

Acesta este al treilea raport anual pe care-l publică Agenția de comunicare digitală Gramatic.