2. Atenție la volum
3. Focusează imaginea
De asemenea, ai grijă ca imaginea să fie focusată. Adică, să ai clarul pe fața omului care vorbește sau să fie el acolo, unde vrei tu ca el să fie. Să nu se ducă după cum vrea aparatul.
4. Fii atent la expunere
Este greșit să filmezi foarte expus. Foarte expus înseamnă atunci când intră foarte multă lumină în cameră și cumva „se arde” imaginea – asta se numește imagine arsă. Adică, apare foarte mult alb. Foarte mult alb înseamnă lipsă de informație – nu ai ce să mai faci la editare. Ai greșit imaginea – s-a terminat, e distrusă. E frustrant să te trezești că ai reportaj în care imaginea e distrusă și nu poți să folosești mare lucru din el.
5. Ține camera stabilă
O altă greșeală este nivelul de încadrare. Este destul de greu să încadrezi o imagine, dacă nu ai trepied. Sunt niște reguli de încadrare la interviu și trebuie să ții cont de ele ca să obții o imagine cât mai corectă și să nu îl enervezi pe privitor. Practic, asta e cel mai important. Privitorul trebuie să se simtă ok, să nu-l doară capul de la prea mult tremurat, de la prea multă mișcare a camerei. Mulți reporteri sunt tot timpul pe goană – filmează două secunde aici, mută camera încolo, caută altceva. E important, totuși, să ții camera cât poți de stabilă. Să te gândești că acea cameră de filmat cumva trebuie să replice privirea umană – tu nu te uiți deodată în toate părțile... Ești destul de stabil când privești, de exemplu, la un eveniment. Trebuie să ții cont de asta, ca să nu-l amețești pe om.
6. Nu privi întotdeauna ceea ce filmezi
Trebuie să ai o privire periferică. Tu nu trebuie să te uiți numai la mine, trebuie să vezi, dacă nu cumva se întâmplă ceva pe la spate – cade decorul ... e bine să surprinzi căderea aceasta. Adică, să vezi și ce se întâmplă pe lângă subiectul pe care îl filmezi. La un reportaj mai ales, la interviu nu prea se aplică.