Astfel, volumul vânzărilor serviciilor TV contra plată a crescut, comparativ cu perioada similară a anului 2018, cu 3,8 mil. lei (5%), constituind 82,6 mil.lei, iar numărul total de abonați s-a majorat cu 10,2 mii (3,1%) și a alcătuit 339,9 mii.
Potrivit Agenției, creșterea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IP TV. Volumul acestor vânzări a fost de 43 mil. lei, cu 13,6% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu au scăzut cu 3,2% și au totalizat 39,5 mil. lei, iar veniturile obținute din vânzarea serviciilor prin tehnologia MMDS au scăzut cu 29,1% și au constituit 52,4 mii lei.
Majorarea numărului total de abonați a fost posibilă datorită creșterii bazei de abonați a operatorilor rețelelor IP TV, care s-a extins cu 7,6% și a totalizat 171,2 mii. În același timp, baza de abonați la rețele prin cablu a scăzut cu 1% și a alcătuit 168,4 mii, iar la tehnologia MMDS s-a diminuat cu 38,7% și a alcătuit 280 de abonați.
Conform datelor prezentate până la 30 iunie 2019 la ANRCETI de către 81 furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, 50,4% din numărul total de abonați utilizau rețele IP TV, 49,5% - rețele TV prin cablu, iar 0,1% utilizau tehnologia MMDS. Aceleași date arată că în prima jumătate a anului ponderea abonaților care recepționează semnalul TV în format digital a ajuns la 66,6%, iar ponderea celor care recepționează semnalul în format analogic a fost de 33,4%.
Potrivit estimărilor ANRCETI, în prima jumătate a anului curent, cei mai mari furnizori de servicii TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom - 35%, Sun Communications – 16,4%, TV BOX – 14,8%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori a fost de 33,8%.