Eşti aici

​Publicitatea electorală la TV. Care posturi solicită cel mai mult pentru promovarea concurenților

03 Iunie 2021
1434 de afişări
RTR Moldova, Moldova 1 și Prime TV sunt televiziunile cu cele mai mari prețuri pentru difuzarea publicității electorale în campania pentru alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie, potrivit datelor publicate pe site-ul Consiliului Audiovizualului. Pentru prima dată în ultimii ani, RTR Moldova este canalul care solicită cel mai mult pentru un minut de publicitate, devansând astfel ofertele anterioare ale  holdingului GMG.
 
Potrivit declarației privind politica editorială pentru campania electorală la alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie 2021, pentru un minut de publicitate la RTR Moldova, concurenții electorali vor trebui să scoată din buzunar 1.000 de euro. Urmează postul public de televiziune Moldova 1, cu un tarif de 900 de euro per minut. Experții media remarcau, anterior, că furnizorul public de servicii media nu are dreptul să încaseze venituri din publicitate, iar un deputat din Parlament menționa că tarifele solicitate de Moldova 1 sunt „astronomice”. RTR Moldova și Moldova 1 au afișat aceleași prețuri ca și în campania electorală din toamnă, la alegerile prezidențiale.

Pe locul trei la acest capitol s-a situat postul de televiziune Prime TV, cu o ofertă de 800 de euro pentru un minut de reclamă. Canalul a redus tariful aproape la jumătate față de precedentul scrutin, când era 1.500 de euro. De altfel, anul trecut, Prime TV a cerut inițial cel mai mare preț pe piață – 3.000 de euro, dar l-a redus ulterior.

Taxa Jurnal TV este de 650 de euro per minut de publicitate electorală. Urmează câteva posturi care cer câte 500 de euro – Exclusiv TV, ITV Moldova, TV 6, NTV Moldova, ProTV Chișinău, Primul în Moldova.

TV8 solicită 350 de euro pentru un minut de publicitate, Ren Moldova - 300 de euro, N4 – 280 de euro, Orhei TV – 240 de euro, Cotidianul TV – 200 de euro și TVC 21 – 190 de euro. Cel de-al doilea post public de televiziune, conform tarifelor expuse, este Moldova 2, care solicită 150 de euro pentru difuzarea unui minut de publicitate electorală.

PEH TV (Ren TV) cere 120 de euro per minut, iar cu 20 de euro mai mici sunt ofertele propuse de posturile de televiziune Accent TV, Canal 2, Canal 3 și Tezaur TV.

TV Prim solicită în jur de 95 de euro per minut, iar Orizont TV – 80 de euro.

Câte 70 de euro per minut pentru promovarea concurenților electorali solicită Elita TV, Rlive TV, Canal Regional și Publika TV. De altfel, Publika TV a afișat un preț de aproape 11 ori mai mic față de oferta pe care a anunțat-o la scrutinul electoral din toamna 2020, când solicita 800 de euro per minut pentru publicitatea electorală.

Câte 50 de euro solicită posturile de televiziune Agro TV și Axial TV, cu cinci euro mai puțin – Vocea Basarabiei TV și Media TV. În jur de 40 de euro per minut solicită Sor TV, Studio L, Art TV, Canal 3. Ofertele care variază de la 27 de euro până 20 de euro se regăsesc la Albasat TV, NTS, STV, postul public din Găgăuzia GRT, RU TV Moldova, Bas TV, Busuioc TV. Cel mai mic preț este propus de canalul Zona-M, unde concurenții ar putea cumpăra reclamă cu 18 euro pentru un minut.