Eşti aici

​Studiu CJI // Câți moldoveni sunt de acord să plătească pentru susținerea mass-mediei locale

27 Decembrie 2021
1139 de afişări
Doar 3% dintre cetățeni afirmă cu sunt gata cu siguranță să susțină financiar mass-media locală independentă, iar 10% ar fi ponderea potențialilor susținători, arată datele unui studiu de audiență la nivel național, lansat la 23 decembrie de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI).
 
Fiind întrebați despre predispunerea de a susține financiar sursele media locale independente, 13% dintre respondenți declară că le-ar susține, dintre care 3% afirmă că ar face-o cu siguranță și 10% - mai degrabă.  
 
Aproape jumătate dintre respondenți (47%) cu siguranță nu ar susține financiar mass-media locală independentă, iar circa un sfert (26%) mai degrabă nu ar susține. Astfel, ponderea celor care și-au manifestat reticența față de sprijinirea financiară a presei locale ajunge la 73%. 14% din respondenți nu au dorit să răspundă la această întrebare.

 
Sursa: Magenta Consulting

Studiul mai arată că cele mai multe persoane predispuse să susțină financiar presa sunt din centrul și sudul țării - câte 18% pentru fiecare zonă. La Chișinău, ponderea acestora ajunge la 11%, iar cei mai puțini susținători se află în regiunea de nord – 7%.
 
Sursa: Magenta Consulting

Totodată, ponderea persoanelor care afirmă că vor susține cu siguranță financiar presa coincide cu numărul persoanelor care au un abonament sau fac donații către o anumită sursă mass-media din Republica Moldova (3%). În același timp, 8% dintre respondenți au abonament la site-uri de filme și seriale, 5% - la platforme pentru muzică, iar 1% dintre cei chestionați sunt abonați la presa din străinătate.
 Sursa: Magenta Consulting

Cercetarea a fost efectuată de compania Magenta Consulting pe un eșantion de 1.341 de persoane, reprezentativ la nivel național, cu o marjă de eroare de ± 2%. Pentru această cercetare s-a utilizat metoda Day After Recall (DAR), iar colectarea datelor s-a realizat prin metoda CAPI (interviu personal cu ajutorul tabletelor), în perioada 24 octombrie – 20 noiembrie 2021.

Citiți și: Manageri de presă, despre Patreon, donații și alte modele de monetizare a produselor media: „Vrem să devenim o instituție finanțată de cititori”
7 motive să susținem presa liberă și independentă​

Sursa foto: Pixelbox.ru


Ne puteți urmări și pe Telegram, unde publicăm cele mai importante articole, dar și pe Facebook, Instagram și Twitter.