Eşti aici

15 posturi TV și radio vor fi monitorizate de CA în campania electorală pentru alegerile prezidențiale

01 Octombrie 2020
1014 afişări
Buletinele principale de știri ale 15 furnizori de servicii media vor fi monitorizate de Consiliul Audiovizualului în campania electorală pentru alegerile prezidențiale, programate la 1 noiembrie. Decizia a fost luată cu votul unanim al tuturor membrilor CA, pe 1 octombrie, cu o zi înainte de debutul campaniei. 

Potrivit legii, Consiliul este obligat să monitorizeze posturile TV și radio care au statut de furnizori naționali, dar poate să modifice lista. În ședință, unii membri au sugerat înlocuirea unor canale.  

„Cred că trebuie să lărgim lista prin introducerea unor furnizori care vor avea impact și se vor implica activ în campania electorală. De exemplu, aș sugera RTR Moldova și Televiziunea Centrală, care în mod sigur vor avea o prestație serioasă în această campanie”, a argumentat Corneliu Mihalache. „Aș adăuga și BTV - postul regional Bălți, și aș renunța la Moldova 2, care repetă buletinele de știri de la Moldova 1”, l-a completat Larisa Manole. 

„Aș propune să renunțăm la postul de televiziune CTC Mega, dat fiind faptul că anterior au expediat o scrisoare prin care anunțau că renunță la buletinele de știri, invocând probleme financiare. Într-adevăr, acest post nu are buletine de știri în prezent”, a intervenit colega sa, Lidia Viziru. Corneliu Mihalache a propus ca din listă să fie excluse posturile de radio, dar Ion Robu a precizat că „Radio Moldova trebuie să rămână pentru că are un impact mare asupra electoratului”. 

Astfel, în vizorul CA, pe parcursul campaniei, se vor afla buletinele de știri ale Moldova 1, Publika TV, Prime TV, Primul în Moldova, TVR Moldova, Canal 2, Canal 3, TV8, NTV Moldova, Jurnal TV, Radio Moldova, Pro TV Chișinău, BTV, RTR Moldova și Televiziunea Centrală. 

Într-un interviu pentru Media Azi, președintele autorității, Dragoș Vicol,  afirma că monitorizarea doar a principalelor buletine de știri ar fi suficientă pentru „o imagine completă”. 

„Tot ceea ce se discută în talk-show-uri, în cadrul dezbaterilor și altor materiale cu caracter electoral și nu numai, se reflectă în proporție de 99,99% în cadrul buletinelor de știri. Subiectele sunt reluate. Din punctul acesta de vedere, vom pierde foarte mult timp util ca să monitorizăm absolut tot conținutul din prime-time în detrimentul calității examinării acestor materiale. Mai mult, recomandarea de a monitoriza doar principalele buletine de știri este în consonanță cu recomandările experților internaționali care ne-au spus că buletinele urmează a fi monitorizate astfel încât să existe o imagine palpabilă a ceea ce se întâmplă în cadrul scrutinului electoral. Nu este un know-how al membrilor CA, ci o practică preluată din recomandările experților Consiliului Europei”, a explicat Vicol. 

În cadrul ședinței, membrii Consiliului au mai stabilit ca prima perioadă de monitorizare să fie între 2 și 15 octombrie, iar cea de-a doua - de la 16 octombrie la 1 noiembrie inclusiv, în contextul în care, potrivit legii, CA este obligat să prezinte rapoarte de monitorizare odată la două săptămâni. 

Sursa foto: Media Azi

Citiți și:

De la 20, la 3.000 de euro. Cât vor plăti candidații la prezidențiale pentru publicitatea la TV

Moldova 1 cere 900 de euro pentru un minut de publicitate în electorală. Deputat: Tariful este astronomic

Publicitatea electorală la radio: cât îi va costa pe candidații la prezidențiale apariția în eter