Eşti aici

AGB Moldova acuzați de furnizarea unor date de audiență TV false

24 Ianuarie 2014
3455 de afişări

Asociația pentru Protecția Drepturilor de Autor și Conexe APOLLO a emis un apel către agenții economici din Moldova, în care susține că firma AGB Moldova, care se ocupă cu măsurarea audienței TV, prezintă date false, informează Jurnal.md.

Experţii APOLLO sunt de părere că piaţa publicitară și piața media din Republica Moldova sunt dominate de monopoliști. ”O atenţie aparte am acordat-o măsurării audienţei radiodifuzorilor. În această privinţă, am dedus publicului că de măsurarea audienţei în ţara noastră se ocupă compania ICS TV MR MLD SRL, ce deţine o licenţă eliberată de AGB Nielsen Media Research din Elveţia, cunoscută pe piaţă cu numele de AGB Moldova, care se află de asemenea sub controlul direct și nemijlocit” al omului de afaceri Vlad Plahotniuc.

”În baza datelor eronate oferite de AGB Moldova, ulterior are loc direcționarea sistemică a fluxurilor financiare de publicitate către radiodifuzorii aflați în proprietatea lui Plahotniuc și a altor moguli afiliați puterii politice”, se mai arată în apelul lansat de asociaţie.

Membrii asociaţiei APOLLO s-au referit şi la un caz din 2009, când PRO TV Chișinău a comandat un audit al sistemului AGB Moldova. Rezultatele auditului au arătat ca eşantionul şi panelul de gospodării prevăzute în sistem nu corespund standardelor și nu au cum să asigure date reprezentative pentru întreaga populaţie a Moldovei. În plus, aproape o treime din gospodăriile din panel au fost selectate cu încălcarea regulilor prevăzute pentru acest proces, susţin reprezentanții APOLLO.

De asemenea, directorul general al IMAS Chișinău, Doru Petruți, a declarat recent pentru Media Azi că faptul că PRO TV Chișinău nu a vândut niciodată publicitate bazându-se pe datele AGB Moldova spune multe despre companie și credibilitate sa. În plus, Petruți a susținut că sediul central al AGB nu recunoaște AGB Moldova ca filială a sa. ”Ei plătesc bani pentru softul pe care îl au de la AGB”, a precizat Petruți.

Astfel, experții APOLLO propun crearea unui grup de lucru pentru a desemna o companie nouă care să măsoare audiența posturilor TV din Moldova.