În acest context, preşedintele CCA, Dinu Ciocan, a menţionat că autoritatea de reglementare în domeniul comunicării audiovizuale a aprobat deja 112 declaraţii ale radiodifuzorilor, în care 97 dintre aceştia (53 de posturi TV şi 44 posturi de radio) şi-au exprimat intenţia de a reflecta campania electorală, iar 15 (şapte posturi TV şi opt posturi radio) au declarat că nu o vor reflecta.
Radiodifuzorii care s-au angajat să reflecte campania electorală vor avea de completat un formular special, elaborat de CCA, cu informaţia solicitată la trei compartimente: publicitate electorală; dezbateri electorale; alte tipuri de programe, în care se vor acorda timpi de antenă concurenţilor electorali. Formularul urmează să fie completat şi transmis la CCA săptămânal.
În cadrul briefingului, preşedintele CCA a informat, de asemenea, că instituţia audiovizualului a aprobat monitorizarea, în perioada 20 octombrie – 30 noiembrie 2014, a principalelor buletine informative ale posturilor de televiziune ”Moldova 1”, ”Prime”, ”Publika TV”, ”Canal 3”, ”Canal 2”, ”N 4”, ”TV 7”, „PRO TV CHIŞINĂU”, ”Jurnal TV”, ”Accent TV”, ”Ren Moldova”, ”RTR Moldova” şi ”Euro TV”. În aceeaşi perioadă vor fi monitorizate şi 25 de posturi de radio la capitolul respectării proporţiei de muzică autohtonă şi a volumului de publicitate electorală.
Dinu Ciocan a subliniat, totodată, că monitorizarea instituţiilor audiovizuale de către CCA are scopul de a asigura pluralismul de opinie în emisiunile informative şi analitice, precum şi de a garanta accesul concurenţilor electorali la mass-media audiovizuală. El a îndemnat jurnaliştii “să reflecte corect, imparţial şi echidistant evenimentele privind evoluţia campaniei electorale, pentru a evita periclitarea mersului firesc al alegerilor şi inducerea în eroare a opiniei publice, în acest fel, contribuind la desfăşurarea unor alegeri libere şi democratice în ţara noastră”.
După www.cca.md
Sursa foto: http://media2.realitatea.md