Potrivit studiului, cetățenii Republicii Moldova aleg cel mai des posturile tv nu doar pentru a se informa, dar și pentru a se relaxa și distra. Astfel, 71,3% dintre respondenți au declarat că apelează la televiziune pentru a se informa, iar 55,5% - pentru a se relaxa. Televiziunea este urmată de online, 49,5% dintre respondenți au ales Internet în calitate de sursă din care află ceva nou și 40,1% - pentru a se relaxa.
Dintre respondenții care au răspuns că ascultă radioul, 87,3% au afirmat că preferă emisiunile de divertisment sau muzică, 72,9% ascultă știrile, iar 51,5% - emisiunile despre modul sănătos de viață. La polul opus se află documentarele (16,7%), talk-show-urile politice (21,6%) sau emisiunile pentru copii (26,4%).
În ceea ce privește online-ul, răspunsurile intervievaților arată că majoritatea acestora utilizează internetul ca pe un mijloc de divertisment și în mod special pentru comunicare interpersonală. Astfel, 67,3% dintre aceștia caută filme și 66,2% - muzică. Pe primul loc însă se află rețelele de socializare, cu 86,5% din opțiunile respondenților. Pe de altă parte, portalurile online ale ziarelor (15,0%), ale posturilor de radio (20,1%) și TV (30,4), cele cu specific sportiv (30,3) și blogurile (25,9%) sunt printre cele mai puțin populare.
Componenta informațională a mediului online, potrivit studiului, cedează, deocamdată, în fața necesităților de comunicare interpersonală și utilizare a internetului ca mijloc de relaxare și divertisment.
De remarcat, că rețelele de socializare constituie una dintre principalele surse online din care respondenții recepționează atât conținutul informativ, cât și pe cel distractiv.
Studiul a fost realizat, la comanda CJI, de Serviciul Independent de Sociologie și Informații OPINIA, în perioada 7 - 24 octombrie 2017 pe un eșantion de 1200 de respondenți, cuprinzând 68 de localități din Republica Moldova. Marja de eroare +/- 3%.