Eşti aici

Expert în comunicarea online: Internetul va deveni mai influent decât televiziunea în următoarea campanie electorală

08 Septembrie 2017
2551 de afişări
Consultantul în comunicare online, Artur Gurău, este de părerea că internetul va deveni mai important decât televiziunea în următoarele scrutine. Într-un interviu pentru Tribuna.md el explică de ce rețelele de socializare vor deveni platforma preferată pentru comunicarea politică.

Expertul în comunicare online consideră că acest salt potențial al creșterii de influență a internetului se va datora modificării legislației electorale, odată cu trecerea la sistemul de vot mixt. Gurău susține că viitorii candidați vor putea să-și asigure o vizibilitate mai mare doar în spațiul online, deoarece acesta este mai puțin costisitor și permite să construiești o campanie electorală pe o singură circumscripție.

„În viitoarea campanie electorală internetul va juca cel mai important rol, mai important ca TV-ul. În primul rând, pentru că este un fel de liberalizare a pieței de atenție, deja piața de atenție nu va fi concentrată pe Chișinău, dar va fi distribuită pe întreg teritoriul Republicii Moldova. Mie îmi este interesant cum vor avea loc dezbaterile în viitoarea campanie electorală, nu mi se pare rezonabil să faci aceste dezbateri doar pentru Căușeni la Televiziunea Publică. Noi vorbim despre un raion și o televiziune cu audiență națională. Pe de altă parte, trebuie să oferi timp de emisie pentru acești candidați”, a explicat Artur Gurău.

De asemenea, acesta a menționat și un alt avantaj al internetului față de televiziune:  costul mai mic pentru utilizarea acestei tehnologii:
„Ponderea internetului crește în raport cu televizorul și aici apare și o altă întrebare cu privire la investițiile care se fac în TV vs Online. Acum, chiar dacă discrepanța aceasta nu este foarte mare, discrepanța de bugete este extraordinar de mare, astfel foarte multă lume încearcă să ajungă la TV și aceasta costă foarte scump, pe când prin intermediul online-lui, poți cu un buget relativ mic să obții rezultate mult mai bune decât cele pe care le obții la TV”, a mai spus expertul.

Precizăm că, potrivit ultimului Barometru al Opiniei Publice (BOP), realizat de Institutul de Politici Publice, televiziunea rămâne sursa cea mai importantă din care se informează cetățenii Republicii Moldova. În conformitte cu datele BOP, în prezent 65 procente din cetățeni se informează de la TV, și numai 24 procente din internet.

Sursă foto: Agora.md