Eşti aici

How to. Ce evenimente pot organiza instituțiile media?

18 Septembrie 2019
2111 afişări
Organizațiile de media, dar și redacțiile, livrează publicului nu doar conținut jurnalistic, ci și diferite evenimente – mese rotunde, cluburi de presă, lansări de carte etc. Laura Trocan, coordonatoare de evenimente la DoR Decât o Revistă din România, este cunoscută și grație evenimentelor pe care le organizează pentru a aduce publicația mai aproape de cititori. Licențiată în sociologie, Laura Tocan este pasionată de artele spectacolului, domeniu în care s-a specializat la București și Bruxelles și în care activează de patru ani. La DoR este responsabilă de evenimentele DoR Live, The Power of Storytelling și Pe Bune Live. În cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii din Republica Moldova, care a avut loc la Chișinău, la inițiativa Centrului pentru Jurnalism Independent, ea a dezvăluit mai multe secrete profesionale în acest sens, pe care vi le propunem la rubrica How to.

Toată lumea se implică

La organizarea unui eveniment, este important să se implice întreaga redacție – inclusiv departamentul IT, reporterii, administrația etc. Fiecare muncește pe segmentul său, fie că trebuie să trimită  invitațiile (pliantele) sau să meargă la aeroport și să întâlnească oaspeții.

De obicei, reporterii își stabilesc calendarul de muncă din timp, astfel, încât aceasta activitate să nu se intersecteze cu alte evenimente „mari”, organizate de revistă. Cu unele excepții, reporterilor li se permite să lipsească dacă un eveniment coincide cu altul și nu poate fi amânat.

Avantajul revistei noastre constă în faptul că reporterii nu trebuie să producă zilnic știri, privilegiu de care nu beneficiază redacțiile obișnuite, cărora le este mai greu să organizeze evenimente mari, cu implicarea unui număr mare de persoane.

Scopul evenimentelor – să cunoaștem publicul

Organizăm evenimente inclusiv pentru a ne cunoaște publicul. În acest scop, la final participanții sunt rugați să completeze niște formulare, în care să se  expună despre lucrurile care le-au plăcut sau nu le-au plăcut, să vină cu  eventuale sugestii. De obicei, la evenimentele noastre vin nu doar abonații revistei, dar și cunoscuții acestora, care nu urmăresc cu regularitate tot ce publicăm, dar le este interesant să privească un spectacol, de exemplu, pentru că facem și spectacole, cu scenarii scrise de jurnaliști în baza articolelor publicate, cu muzică, dansuri și lecturi.

Interacțiunea directă cu cei prezenți

Organizatorii mizează mult pe interacțiunea cu publicul. Speakerii se află permanent în același spațiu cu participanții - nu este nimeni în culise. La fel, regizorii, scenariștii, fotografii, toți cei din zonele creative, astfel se creează un spațiu comun. Toți iau prânzul împreună. De asemenea, se organizează diferite lansări de cărți și vin și autorii acestora cu prezentări în fața publicului. Autografele pe care le oferă și discuțiile cu ei sunt elemente ale interactivității. Foarte solicitate sunt work-shopurile, în special, atelierele de fotografii. Colțul de fotografii este cel mai frecventat punct din tot spațiul evenimentului.

Cum promovăm evenimentele

Aici ne vin în ajutor partenerii media. Totodată, sunt eficiente și mesajele pe care le expediem prin posta electronică organizațiilor de profil, vizate de tematica evenimentului. Tinerii, care încă nu studiază la facultate, pot fi atrași prin Instagram sau prin Facebook. Am observat că, deseori, pe Facebook își anunță prezența la eveniment un public mai puțin numeros, dar în realitate vin mai mulți.