Eşti aici

How To. Cum ajungem la publicul țintă

16 Ianuarie 2020
2611 afişări
Cum facem ca produsele media să ajungă la publicul nostru țintă? De ce trebuie să ne promovăm pe cât mai multe platforme și să cunoaștem punctele slabe ale cititorilor noștri? La aceste întrebări răspunde Serge Sakharau, redactor-șef al portalului CityDog.by (Belarus), trainer DW Akademie, care a ținut un master-class la subiect în cadrul Forumului Mass-Media 2019 de la Chișinău.

Atuurile site-urilor de nișă

Site-urilor de nișă le este mai ușor să activeze în prezent pe piață, dacă să comparăm cu instituțiile de presă generaliste, pentru că ele nu concurează direct cu companiile media locale și internaționale, iar atenția lor se îndreaptă spre calitatea produsului.

De asemenea, este important să ne orientăm atenția și spre calitatea consumatorilor media. Ce înseamnă acest lucru? Să luăm drept exemplu o idee pentru care vrem să colectăm bani prin crowdfunding. Prin intermediul unui portal de nișă vom aduna mai ușor resurse financiare din partea cititorilor, pentru că acolo se află grupul nostru țintă, spre deosebire de un portal generalist, cu număr impunător de cititori, dar cu interese mult prea diverse. Mai mult, pe furnizorii de publicitate îi pun în gardă fraze de tipul: „Zilnic sunteți citiți de circa 50.000 de oameni”. Accentele s-au schimbat. Trebuie să uităm de metoda studierii audienței per utilizator unic.

Fiți prezenți pe cât mai multe platforme online

Un sfat important: nu creșteți numărul de utilizatori pe site, ci prezența materialelor voastre pe diferite platforme. E un moment-cheie. Atunci când vorbiți cu un investitor despre audiența voastră, nu este suficient doar numărul de vizitatori ai site-ului, dar și impactul pe rețelele de socializare și alte platforme. Adunând toate aceste cifre, vă puteți vinde produsul furnizorilor de publicitate. 

Serge Sakharau, în cadrul Forumului Mass-Media 2019 de la Chișinău. Sursa video: Privesc.eu

Inspirați-vă de la străini

Trebuie să împrumutați exemple bune din Occident, de la cei care au succes. La sigur, dacă acolo o anumită idee a mers, atunci și în Republica Moldova sau în Belarus acest lucru ar putea să ia foc. Noi, bunăoară, ne-am inspirat mult din Vest, am preluat formate noi pentru a înțelege cum să comunicăm cu auditoriul.

Studiați punctele slabe

Când creați o instituție de tip new media trebuie să înțelegeți că aici funcționează principiile unui start-up. Mulți uită de acest lucru. În primul rând, studiați așa-zisele pain points - punctele slabe ale auditoriului. Trebuie să înțelegeți ce le lipsește cititorilor voștri, de ce anume au ei nevoie.

De exemplu, noi, la început, ne-am gândit să publicăm anunțuri cu viitoarele evenimente pe site și am înțeles că trebuie să selectăm informația – evenimentele pentru hipsteri să se regăsească la o rubrică dedicată lor; o alta pentru vârstnici, și tot așa. Elaborați un concept clar, din start (content, designul site-ului și pentru alte platforme) reieșind din punctele slabe ale auditoriului.

Găsiți echipa de vis

Ca să obțineți succes, aveți nevoie de o echipă foarte bună, așa-zisul „Dream-team”. În primul rând, creați cel mai bun departament de vânzări posibil. Dacă nu-l aduceți în echipă pe unul dintre cei mai buni vânzători din țară, sunt puține șanse să reușiți.

Aveți nevoie și de persoana responsabilă de distribuirea conținutului - un redactor care poate împacheta materialele voastre pentru diferite platforme. Dacă nu aveți o astfel de persoană în organizați, uitați de ideea că o să vă întoarceți investițiile. Este importantă și o ofertă unică pe piață, care trebuie formulată foarte clar.

Remarcați-vă cu un brand unic

Conținutul trebuie să fie frumos, prietenos și compatibil cu diverse platforme, dar și să fie recunoscut din start de către audiența voastră. Potențialii utilizatori ai site-ului vostru trebuie să vă recunoască imediat brandul. Trebuie să atrageți atenția și la tonalitatea materialelor. Pe lângă asta, nu vă rușinați să vă cumpărați auditoriul cu bani. Nu în ultimul rând, actualizați continuu formatele de prezentare a informației și designul site-ului, angajați un specialist IT permanent, nu la distanță.