23 Iulie 2021
988 de afişări
Serviciul Ombudsmanului de la Compania Teleradio-Moldova (TRM) are, de acum încolo, obligația de a se întâlni cu regularitate cu publicul său și de a prezenta lunar rapoarte de activitate Consiliului de Supraveghere (CS), potrivit noului Regulament de funcționare a ombudsmanului, aprobat de CS la mijlocul lunii iulie.
Prevederea privind organizarea „în mod regulat” a întâlnirilor cu publicul era necesară, în condițiile în care vechiul document stipula doar că ombudsmanul organizează întâlniri, dezbateri și consultări publice în problemele de interes social, fără a menționa regularitatea.
În anul trecut, din cauza restricțiilor impuse de pandemia Covid-19, nu au fost organizate întâlniri cu auditoriul. Potrivit rapoartelor anuale de activitate ale ombudsmanului TRM, în 2019 Serviciul a organizat o întâlnire în cadrul Departamentului știri și dezbateri TV cu experții media, în cadrul cărora au discutat cu angajații despre noua versiune a Codului Deontologic al Jurnalistului. În anii precedenți, jurnaliștii de la Radio Moldova au organizat mai multe întâlniri cu radioascultătorii în cadrul cărora au abordat diverse subiecte, cum ar fi calitatea emisiunilor și îmbunătățirea politicii editoriale. Carmelia Albu, ombudsmana TRM, a precizat pentru Media Azi că a participat la unele întâlniri, însă acestea nu au fost organizate de ea. Urmează a fi elaborat un calendar de primire a cetățenilor în audiență, inclusiv a celor care nu sunt mulțumiți de conținutul audiovizual al furnizorului public de servii media, a adăugat Albu.
Proiectul regulamentului prevedea inițial ca ombudsmanul să prezinte semestrial rapoarte de activitate către Consiliul de Supraveghere al companiei și Comitetul managerial. Membrul CS Alexandru Verșinin a propus ca astfel de rapoarte să fie prezentate lunar Consiliului de Supraveghere, ideea fiind susținută de majoritatea membrilor, cu cinci voturi pro și două împotrivă.
La ședința CS a participat și Ludmila Andronic, experta din cadrul Consiliului Europei și coautoarea ghidului de bune practici internaționale privind gestionarea reclamațiilor de către Serviciul Ombudsmanului. Experta i-a îndemnat pe membrii CS să-și reconsidere decizia, explicând că, luând în calcul specificul activității ombudsmanului, serviciul respectiv ar putea să nu aibă cazuri de raportat în fiecare lună, iar rapoartele ar putea deveni la un moment dat formale. Consiliul a stabilit că ar putea să revină la revizuirea acestor prevederi în regulament, în caz de necesitate.
Serviciul Ombudsmanului din cadrul Teleradio-Moldova a fost instituit în 2013, la inițiativa ONG-urilor din domeniul mass-media. Serviciul are statut de entitate autonomă și este un mecanism de autoreglementare în cadrul instituției.
Prevederea privind organizarea „în mod regulat” a întâlnirilor cu publicul era necesară, în condițiile în care vechiul document stipula doar că ombudsmanul organizează întâlniri, dezbateri și consultări publice în problemele de interes social, fără a menționa regularitatea.
În anul trecut, din cauza restricțiilor impuse de pandemia Covid-19, nu au fost organizate întâlniri cu auditoriul. Potrivit rapoartelor anuale de activitate ale ombudsmanului TRM, în 2019 Serviciul a organizat o întâlnire în cadrul Departamentului știri și dezbateri TV cu experții media, în cadrul cărora au discutat cu angajații despre noua versiune a Codului Deontologic al Jurnalistului. În anii precedenți, jurnaliștii de la Radio Moldova au organizat mai multe întâlniri cu radioascultătorii în cadrul cărora au abordat diverse subiecte, cum ar fi calitatea emisiunilor și îmbunătățirea politicii editoriale. Carmelia Albu, ombudsmana TRM, a precizat pentru Media Azi că a participat la unele întâlniri, însă acestea nu au fost organizate de ea. Urmează a fi elaborat un calendar de primire a cetățenilor în audiență, inclusiv a celor care nu sunt mulțumiți de conținutul audiovizual al furnizorului public de servii media, a adăugat Albu.
Proiectul regulamentului prevedea inițial ca ombudsmanul să prezinte semestrial rapoarte de activitate către Consiliul de Supraveghere al companiei și Comitetul managerial. Membrul CS Alexandru Verșinin a propus ca astfel de rapoarte să fie prezentate lunar Consiliului de Supraveghere, ideea fiind susținută de majoritatea membrilor, cu cinci voturi pro și două împotrivă.
La ședința CS a participat și Ludmila Andronic, experta din cadrul Consiliului Europei și coautoarea ghidului de bune practici internaționale privind gestionarea reclamațiilor de către Serviciul Ombudsmanului. Experta i-a îndemnat pe membrii CS să-și reconsidere decizia, explicând că, luând în calcul specificul activității ombudsmanului, serviciul respectiv ar putea să nu aibă cazuri de raportat în fiecare lună, iar rapoartele ar putea deveni la un moment dat formale. Consiliul a stabilit că ar putea să revină la revizuirea acestor prevederi în regulament, în caz de necesitate.
Serviciul Ombudsmanului din cadrul Teleradio-Moldova a fost instituit în 2013, la inițiativa ONG-urilor din domeniul mass-media. Serviciul are statut de entitate autonomă și este un mecanism de autoreglementare în cadrul instituției.