
Patru din zece persoane consideră televiziunea ca fiind cea mai importantă sursă de informare, urmată de Internet, radio, ziare și reviste. În ceea ce privește încrederea populației, mass-media ce află pe poziția a doua în top, după biserică. Astfel, 7,9% are foarte multă încredere în media, 39,8% - oarecare încredere, 30,2 - nu prea au încredere și nu au deloc încredere - 16.7% dintre respondenți.
La capitolul acces liber la informație, 37,6% consideră că populația R. Moldova are acces la informație în măsură redusă, iar 16,5 %- într-o măsură foarte mare.
Sociologii au analizat și relația dintre mass-media și sectorul politic. La întrebarea dacă mass-media oferă posibilități egale tuturor partidelor politice pentru a-și mediatiza campaniile electorale peste 60 la sută dintre respondenți au răspuns negativ și doar 14,6% afirmativ.
Totodată, 41,5 la sută susțin că mass-media influențează mult rezultatele alegerilor, iar 19,6 – foarte mult.
Sondajul a fost efectuat pe un eșantion de 1.172 de respondenți din 79 localități, în perioada 20-28 mai 2017.