Pentru candidatura Olgăi Bordeianu au votat Nicolae Spătaru, Violeta Cojocaru, Marina Ţurcan, Daniela Miţelea, Veaceslav Vlad, Alexandru Vasilachi, Tatiana Munteanu.
Candidatul în concurs Ion Terguţă a câștigat votul membrei CS Larisa Călugăru, iar Cornelia Stefoglu nu a obținut niciun vot.
Ședința s-a desfășurat într-o atmosferă previzibilă. Cei trei concurenți și-au prezentat , pe rând, proiectele de intenție.
Trei candidați la funcția de director general al TRM. Ion Terguță, Cornelia Stefoglu și Olga Bordeianu (de la stânga la dreapta).
Ion Terguță a menționat că Compania Teleradio-Moldova este supusă presiunilor politice. Acesta a propus în proiectul său crearea unui departament comun al redacțiilor de tv, radio și multimedia pentru a reduce din cheltuielile companiei. Terguță a adăugat că TRM nu face față concurenței pe piață media, pentru că a rămas în urmă sub aspect tehnologic. Acesta susține că este necesar ca personalul TRM să fie instruit după alte principii, care ar corespunde cerințelor actuale din domeniul mediatic. De asemenea, el a pledat pentru dreptul TRM de a difuza publicitate contra plată (acest drept nu se mai regăsește în Codul serviciilor media audiovizuale). În opinia sa, Republica Moldova ar avea nevoie de un post de televiziune, care ar difuza știri 24 de ore, pentru a reduce manipularea și dezinformarea.
Cornelia Stefoglu a precizat că a realizat o cercetare științifică despre Compania Teleradio-Moldova și, de asemenea, s-a pronunțat pentru unificarea redacțiilor. Stefoglu a menționat că vrea să consolideze forțele de creație din teritoriu și să angajeze mai mulți tineri. Cornelia Stefoglu a adăugat că vrea să facă mai multă claritate în fișele de post ale angajaților. La întrebarea membrei Violeta Cojocaru, ce sarcini se conțin în fișa de post a directorului general, Cornelia Stefoglu a făcut o pauză, însă a fost ajutată de Olga Bordeianu, care a completat: adună comitetul managerial, semnează ordine etc.
Ultimul candidat audiat de membrii CS a fost Olga Bordeianu. Aceasta a avut și o prezentare Power Point în care a adus date statistice comparative cu anul 2015, când a preluat conducerea companiei. Potrivit Olgăi Bordeianu, în comparație cu presa privată, radiodifuzorul public ar avea alte valori și nu se focusează pe profit, ci pe interesul cetățeanului și pe impact. Aceasta, la fel, a pledat pentru crearea unei camere comune de știri și a anunțat că deja este elaborat un proiect în acest sens, care valorează circa 2.5 milioane de euro. Bordeianu a adăugat că compania se confruntă cu o criză de cadre și că se resimte lipsa profesioniștilor pe piața muncii. Aceasta a spus că va pune accent pe transformarea digitală, instruirea și formarea continuă, producerea contentului media și controlul intern managerial.
Ion Terguță a calificat prezentarea Olgăi Bordeianu drept „o dare de seamă în fața CS”, și nu un proiect de intenție prevăzut de Regulamentul pentru concurs. În opinia sa, candidații nu au fost puși în condiții egale, întrucât nu au avut acces la datele statistice la care a apelat Bordeianu. În replică, Olga Bordeianu i-a răspuns că a prezentat atât performanțele pe care le-a obținut ca președintă a companiei, cât și intențiile sale de viitor.
Acesta a amintit că TRM a ignorat sugestiile unor deputați din Parlament și a unei părți din societatea civilă, precum că ar fi fost corect să fie ales un nou CS, pentru ca acesta să aleagă directorul general al Teleradio-Moldova.
Cercetătorul media se arată critic și asupra indicatorilor de dezvoltare ai TRM, menționând că postul public Moldova 1 a pierdut din popularitatea pe care o avea cu tot cu acoperire națională de care dispune. „Chiar dacă rapoartele de monitorizare ale Moldova 1 și Radio Moldova arată o îmbunătățire în ceea ce privește activitatea editorială și aspectele deontologice, totuși, Moldova 1, pe parcursul ultimilor trei ani a avut și multe lacune, care au confirmat faptul că, în momentul când „cineva” are nevoie și influență poate influența aceasta instituție media”, a subliniat Gotișan.
În opinia cercetătorului media,
„există toate șansele ca TRM să redevină o nouă instituție media în mâinile celor de la guvernare și a PSRM, care își consolidează pozițiile pe piața media din Republica Moldova”.
Directorul general al Companiei publice Teleradio-Moldova este desemnat de către Consiliul de Supraveghere pentru un mandat de șapte ani, care nu poate fi reînnoit, potrivit Codului serviciilor media audiovizuale. De menționat că CS trebuia, conform legislației, să organizeze în prima jumătate a anului 2019 acest concurs, iar Consiliul Audiovizualului a votat pentru demiterea in corpore a actualei componențe a CS TRM, inclusiv, pentru faptul că nu a organizat concursul pentru alegerea directorului general TRM.