Eşti aici

SUA abrogă principiul neutralității Internetului

15 Decembrie 2017
1505 afişări
CNN a titrat pe site, în deschidere, joi seară, că ”internetul așa cum îl știm a murit”, după anunțul autorităților americane de a stopa principiul “neutralităţii netului”, scrie stirileprotv.ro.

Statele Unite au abrogat neutralitatea internetului. Comisia Federală americană a Comunicaţiilor (FCC) din SUA a pus capăt principiului “neutralităţii internetului”, care îi obligă de furnizorii de acces la internet să trateze toate conţinuturile online în acelaşi mod.

Respingerea principiul “neutralităţii netului” le oferă puterea giganților americani de telecomunicații precum Comcast sau AT&T să taxeze în plus platforme precum Netflix sau Facebook pentru un conținut livrat cu o viteză mai mare. Totodată marile companii de telecomunicații primesc prin această decizie pârghii pentru a favoriza conținutul livrat de subsidiarele lor sau pentru a taxa în plus clienții pentru acces la anumite site-uri, întărindu-şi astfel monopolul.

Apărătorii neutralităţii Internetului susțin că aceasta permite unor actori mici să crească, beneficiind de un acces egal celui al giganţilor, fără să fie nevoiţi să plătească sume exorbitante pentru a accede la ”tuburi” performante. Unii pretind inclusiv că Google sau Netflix nu ar fi putut să apară fără acest principiu.

Adversarii neutralităţii Internetului, reprezentaţi în general de operatorii telecomunicaţiilor, subliniază, în ceea ce-i priveşte, că infrastructura reţelelor are un preţ, cu atât mai mult cu cât aceasta necesită să fie modernizate în permanenţă, pe măsură ce utilizarea Internetului evoluează iar cererea creşte, mai ales prin video.

În opinia lor, experimentarea unor noi oferte şi punerea utilizatorilor să plătească mai mult pentru servicii de calitate mai mare le-ar permite să-şi asume aceste investiţii şi să inoveze şi mai mult.

Neutralitatea pe internet este principiul conform căruia tot traficul de pe internet este tratat la fel, fără a discrimina în funcţie de uşer, site sau platformă.

Că indiferent dacă încerci să accesezi Youtube sau site-ul unui restaurant mic de unde îţi comanzi mâncarea de la prânz, furnizorul de internet la care eşti abonat trebuie să îţi ofere aceeaşi lăţime de bandă pentru a accesa conţinutul.

Cui nu îi convine modelul? Provider-ului de internet, cel care a fost nevoit să construiască o infrastructură uriaşă pentru a face faţă traficului crescut generat de site-urile mari, fără a putea să le şi taxeze. Providerul de internet încasează doar de la utilizator, dar îşi doreşte să încaseze şi de la platformă.

Cum vor să obţină bani de la site-urile mari? Cu un fel de “autostradă” a traficului, prin care, contra-cost, să fie acordată o lăţime mai mare de banda celui care plăteşte şi o lăţime mai mică celor care nu plătesc. Astfel, dacă Youtube ar plăti şi Facebook nu, ai putea să accesezi foarte rapid Youtube, nu şi Facebook. Sau ai putea fi taxat suplimentar pentru a accesa Youtube suficient de rapid încât să mai poţi urmări un clip la o viteză pe care o ai astăzi gratis.

Sursa: stirileprotv.ro