Eşti aici

Facebook Watch treptat își face loc în spațiul YouTube

09 Februarie 2018
2060 de afişări
Facebook intenționează să-și extindă serviciul de streaming Facebook Watch și să concureze în acest sens cu platforma video YouTube. Compania examinează posibilitatea de a atrage vloggerii, pentru a asigura platforma cu conținut video de durată, scrie CNBC.

De asemenea, pe Facebook Watch ar putea să apară un sistem de monetizare similar cu modelul de pe YouTube. Rețeaua de socializare planifică să vândă publicitatea-online și să aloce o parte din resurse producătorilor de content video.

Vloggerii sunt interesați, la rândul lor, de apariția noilor platforme și  surse de venit. Acest lucru le-ar compensa pierderile, cauzate de înăsprirea politicilor YouTube cu privire la conținut.

Facebook Watch treptat își face loc în spațiul YouTube. În prezent compania plătește instituțiilor media sau studiourilor de producție pentru dreptul de a-i utiliza contentul - de la 10.000 până 500.000 de dolari, în funcție de durata materialului și exclusivitatea acestuia. Unele clipuri video sunt plasate gratuit în baza unor acorduri de parteneriat.

Facebook Watch a fost lansat în august 2017 în încercarea de a obține o parte din veniturile publicitare. Potrivit datelor Biroului de Publicitate Interactivă (IAB) în prima jumătate a anului 2017, costurile brand-urilor pentru reclama video online a ajuns până la 5,2 miliarde de dolari. Facebook include publicitatea la începutul clipului video și la mijloc în cazul în care acesta durează mai mult de 3 minute.