Facebook realizează un instrument care se aseamănă cu aplicația Tinder și care le va permite utilizatorilor să își găsească jumătatea. Există o mulțime de lucruri pe care jurnaliștii trebuie să le afle de la cel mai mare eveniment anual organizat de Facebook, iar scăparea șansei de a vă găsi următorul potențial iubit(ă) nu este una din ele.
În cadrul conferinței F8, fondatorul Mark Zuckerberg a exprimat clar doua lucruri: Facebook trebuie să asigure o mai bună siguranță a oamenilor și nu va înceta să construiască lucruri interesante. Conferinţa este destinată dezvoltatorilor, dar produsele pe care le lansează vor influența activitatea jurnaliștilor.
Sunteți gata pentru noi produse și pentru un nou algoritm de lucru? Să începem!
1. Grupurile
Zuckerberg numește grupurile ca fiind „cea mai importantă parte a Facebook” pentru mulți utilizatori, iar compania declară că 1,4 miliarde de persoane accesează grupurile în fiecare lună. Vom asista la dublarea numărului grupurilor din cadrul acestui gigant media și la abilitarea utilizatorilor cu funcție de administratori pentru o mai bună gestionare a comunităţilor acestora. Pentru agențiile de știri, aceasta înseamnă reorientarea spre știrile „hiperlocale” și spre formarea grupurilor în jurul publicului de nișă. La fel cum se afirmă în legea lui Metcalfe, puterea viitoarelor companii media ar putea să nu depindă de milioanele de „like-uri” de pe pagina lor de Facebook. În schimb, companiile media ar putea evalua succesul rețelelor lor în baza numărului de noduri pe care le gestionează. Aceasta înseamnă gruparea utilizatorilor reţelelor sociale în sute sau mii de grupuri axate pe subiecte și domenii specifice. De asemenea, specialiştii în marketing adoră acest lucru, deoarece pot pune anunțurile potrivite pe portalul potrivit, destinate publicului potrivit.
2. Funcția „Stories”
Nu subestimaţi formatul creat de cei de la Snapchat care a devenit faimos datorită adolescenților care distribuie poze în stil nud. Conform Facebook, curând funcția „Stories” va deveni mai populară decât postările obișnuite și principala metodă utilizată de oameni pentru a împărtăși informații – undeva în decursul anului viitor. Funcția „Stories” are o interfață verticală, poate fi accesată cu un singur clic și este optimizată pentru dispozitive mobile. Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger au instalat această funcție în partea superioară a dispozitivelor mobile. Atrageți atenția la mesajul de stare de pe WhatsApp care are în prezent 450 de milioane de utilizatori zilnici, fapt ce o face cea mai mare platformă din lume ce utilizează funcția „Stories”. Există oportunități uriașe pentru a furniza istorii fascinante interactive direct la urechile publicului, dar fiecare considerent trebuie să se axeze pe relatarea istoriilor cu ajutorul dispozitivelor mobile.
3. WhatsApp
Putem afirma că WhatsApp s-a transformat într-un coșmar pentru companiile de știri? Da. API-urile acestuia au fost bine-păzite până acum, fapt ce a făcut dificilă distribuirea conținutului și evaluarea succesului pe această platformă. Acest lucru s-ar putea schimba deoarece Facebook a anunţat că se va concentra asupra facilitării conectării utilizatorilor WhatsApp cu organizațiile de afaceri. Facebook-ul a lansat recent aplicația WhatsApp pentru organizațiile de afaceri mici, iar în curând va fi adaptată și la organizațiile de afaceri mai mari. Acest nou instrument va facilita conexiunea dintre agenţiile de știri și public pe WhatsApp.
4. Criptarea
Facebook a numit WhatsApp cea mai mare platformă de mesagerie din lume care utilizează criptarea. Aceasta înseamnă că și pentru Facebook va fi dificil să urmărească despre ce vorbesc oamenii pe platforma de mesagerie. În schimb, acest spațiu va deveni un punct de atracție pentru minciuni, zvonuri și informații false. WhatsApp este denumită „rețea de socializare nebuloasă”, ceea ce înseamnă că este dificil de urmărit ce se întâmplă acolo. Fiți gata pentru noi teorii virale ale conspirației și povești false care își vor lua avânt pe WhatsApp înainte de a ajunge pe cronologiile publice ale Facebook și Instagram.
5. Funcția „Safety Checks”
Cum poate Facebook-ul să îmbunătățească funcția „Safety Check”? Cu ajutorul fotografiilor și videoclipurilor. Produsul vă permite să informați familia și prietenii despre faptul că sunteți în siguranță atunci când are loc un dezastru. Acum, martorii oculari pot publica fotografii si videoclipuri despre restricționarea parțială a circulației rutiere, inundații, incendii si multe altele. Jurnaliștii ar trebui să urmărească acest spațiu, deoarece funcția „Safety Check” va deveni un instrument puternic de colectare a informațiilor jurnalistice oferite de către cetățeni în timpul situaţiilor despre care se vorbeşte la ştirile de ultimă oră. Hashtag-urile din Twitter sunt atât de caracteristice anului 2017...
6. Publicitatea politică
„Noi nu vom mai fi niciodată atât de nepregătiți pentru astfel de situații”, a spus Zuckerberg despre utilizarea de către Rusia a instrumentelor de publicitate Facebook în contextul alegerilor din SUA. Acum, utilizatorii vor putea vedea cine difuzează anunțuri politice și câți bani sunt cheltuiți în acest scop. Fondatorul Facebook promite „mai multă transparență decât la televiziune sau în presa scrisă”. Jurnaliștii vor putea urmări provenienţa banilor utilizați pentru anunțurile politice de pe Facebook pe parcursul viitoarelor alegeri din Brazilia, Mexic, India, Pakistan și alte țări.
7. Funcția „Watch Party”
Facebook dedică mult timp utilizatorilor pentru a analiza cât de mulţumiți sunt utilizatorii de timpul petrecut pe această platformă. De asemenea, Facebook-ul susţine că oamenii sunt mai fericiți atunci când interacţionează cu familia și prietenii, și nu doar atunci când sunt consumatori pasivi de conținut. În curând vom putea utiliza funcția „Watch Parties", care va permite prietenilor să vizioneze aceleași videoclipuri împreună. Jurnaliștii trebuie să se gândească la crearea videoclipurilor care stimulează interacțiunea și comunicarea între prieteni.
8. Știrile false
În lupta pe scară largă contra știrilor false, Facebook a promis eliminarea stimulentelor economice pentru persoanele care doresc să obțină profit din răspândirea informațiilor false senzaționale. De asemenea, cei de la Facebook se concentrează asupra eliminării profilurilor false și verificării persoanelor care administrează pagini mari sau cumpără anunțuri publicitare sensibile. Facebook și-a concentrat atenția asupra colaborării cu organele de verificare a faptelor și asupra furnizării unui context mai amplu pentru materialele de proastă calitate.
9. Realitatea augmentată
Cunoașteți toate acele procedee amuzante pe care copii le utilizează în fața camerei pentru selfie pentru a adăuga la imaginea lor limba de câine sau flori în păr? Jurnaliștii trebuie să înceapă să ia în serios tehnologia realitatății augmentate (RA), deoarece anul curent efectele camerei foto vor fi adăugate în Facebook, Messenger și Instagram și vor fi mult mai complexe. În prezent, orice dezvoltator poate să contribuie cu propriile filtre animate pentru față. Atunci când vor reuși să treacă dincolo de trucurile copilărești, jurnaliştii vor putea găsi modalități interesante care ar permite publicului să se teleporteze în corpurile a tot felul de personaje.
10. Messenger-ul
Ar putea deveni Messenger-ul Facebook o parte a sistemului de administrare a conținutului (CMS) al organizației dvs. media? Ar putea reporterii să îl utilizeze pentru a trimite materialul video la birou de pe teren în cadrul unui protocol de transfer a fișierelor (FTP)? Acum, când Messenger este conceput pentru a permite distribuirea conținutului media complex, cum ar fi fotografii 4K și video HD, orice este posibil.
11. Marketplace
Platforma Facebook Marketplace se clasează undeva între Gumtree, Craigslist și Amazon, și câștigă popularitate. Compania afirmă că are 800 de milioane de utilizatori lunari în 70 de țări. Redacțiile de știri interesate de fluxurile de venituri de pe piața mărfurilor și produselor de consum vor putea în curând utiliza această platformă pentru a câștiga bani.
12. Realitatea virtuală socială
Facebook pariază mult pe realitatea virtuală (VR) și va lansa noi aplicații care vor permite oamenilor să se afle împreună în același spațiu virtual în timp ce se află alături în timp real. Organizațiile media vor trebui să regândească total formatul actual deoarece realitatea virtuală este un spațiu absolut nou care se dezvoltă repede. Atrageți atenția la Oculus TV pentru a vedea cum ar putea arăta camera de zi a viitorului. Facebook lansează, de asemenea, un set de căști autonome care vor costa 200 de dolari, cu ajutorul cărora obstacolul din fața lumii virtuale nu a fost niciodată mai mic.
Fiind produse independente, nicio actualizare a acestora nu va modifica substanțial industria digitală. Împreună, însă, ele creează un nou peisaj mediatic, mai interactiv, mai tangibil și, sperăm, mai onest decât a fost vreodată.
Sursa imaginii principale este Brian Solis, licențiată CC de Flickr.
Sursa: https://ijnet.org/en/blog/12-journalism-innovations-facebook%E2%80%99s-f...