Deși autorii inițiativei CPC nu consideră că sursa finanţării influenţează automat conţinutul editorial, aceștia susțin totuși că publicul trebuie să știe cine sunt acționarii instituțiilor media pentru a judeca în cunoştinţă de cauză imparţialitatea unui organ media.
În context, reprezentanții proiectului CPC au venit cu propunerea ca publicațiile să adere la un set minim de principii, cum ar fi: publicarea pe site-ul propriu a acționariatului instituţiei respective, sursa fondurilor ce o finanţează, datoriile pe care le are și cine sunt plătitorii principali de reclame.
În opinia organizatorilor, acţionariatul şi sursele de finanţare obscure pot pune sub semnul întrebării independenţa editorială. De asemenea, datoriile mari pot pune în discuţie implicarea creditorilor în politica editorială, iar contractele de publicitate sunt de natură să ameninţe imparţialitatea jurnaliştilor. Respectarea cerințelor sus-enumerate de către instituțiile media va constitui un prim pas către o Coaliţie pentru o Presă Curată.
Sursa foto: http://www.sspolitehnica.ro