Aproximativ un sfert dintre respondenții cercetării declară că au o atitudine foarte sau oarecum pozitivă față de publicitate (24%), dintre care 7% au declarat că manifestă o atitudine foarte pozitivă, iar 17% - atitudine oarecum pozitivă.
Circa o treime din cei intervievați susțin că au atitudine oarecum sau foarte negativă față de publicitate (34%). Dintre aceștia, 19% susțin că au o atitudine foarte negativă în raport cu reclama, iar 16% - atitudine oarecum negativă.
25% dintre respondenți au spus că au o atitudine neutră față de reclamă. 16% din cei chestionați nu atrag atenția la publicitate în general, iar 2% au spus că nu știu ori nu răspund la asemenea întrebări.
Sursa: Magenta Consulting
Studiul mai arată că, cel mai des, atitudinea pozitivă se întâlnește în rândul cetățenilor din regiunile de sud (35%) și centru (26%) ale țării, în timp ce la nord ponderea acestora este mai mică (18%). Totodată, media pe țară a celor cu o atitudine pozitivă față de reclamă este de 23%. În regiunea de nord se întâlnește și cel mai mare număr de intervievați cu atitudine negativă față de publicitate (38%), mai mare ca media pe țară – 34%.
Sursa: Magenta Consulting
Cercetarea a fost efectuată de compania Magenta Consulting pe un eșantion de 1.341 de persoane, reprezentativ la nivel național, cu o marjă de eroare de ± 2%. Pentru această cercetare s-a utilizat metoda Day After Recall (DAR), iar colectarea datelor s-a realizat prin metoda CAPI (interviu personal cu ajutorul tabletelor), în perioada 24 octombrie – 20 noiembrie 2021.
Ne puteți urmări și pe Telegram, unde publicăm cele mai importante articole, dar și pe Facebook, Instagram și Twitter.
Sursa foto: ackeradvertising.com