Eşti aici

​Studiu CJI. Ponderea respondenților cărora nu le place publicitatea depășește numărul celor care o simpatizează

30 Decembrie 2021
1958 de afişări
Ponderea cetățenilor cu o atitudine negativă față de publicitate este cu circa 10% mai mare în comparație cu numărul celor care manifestă o atitudine pozitivă față de reclamă, arată datele unui studiu de audiență la nivel național, lansat la 23 decembrie de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI).
 
Aproximativ un sfert dintre respondenții cercetării declară că au o atitudine foarte sau oarecum pozitivă față de publicitate (24%), dintre care 7% au declarat că manifestă o atitudine foarte pozitivă, iar 17% - atitudine oarecum pozitivă.

Circa o treime din cei intervievați susțin că au atitudine oarecum sau foarte negativă față de publicitate (34%). Dintre aceștia, 19% susțin că au o atitudine foarte negativă în raport cu reclama, iar 16% - atitudine oarecum negativă.

25% dintre respondenți au spus că au o atitudine neutră față de reclamă. 16% din cei chestionați nu atrag atenția la publicitate în general, iar 2% au spus că nu știu ori nu răspund la asemenea întrebări.


Sursa: Magenta Consulting

Studiul mai arată că, cel mai des, atitudinea pozitivă se întâlnește în rândul cetățenilor din regiunile de sud (35%) și centru (26%) ale țării, în timp ce la nord ponderea acestora este mai mică (18%). Totodată, media pe țară a celor cu o atitudine pozitivă față de reclamă este de 23%. În regiunea de nord se întâlnește și cel mai mare număr de intervievați cu atitudine negativă față de publicitate (38%), mai mare ca media pe țară – 34%.


Sursa: Magenta Consulting

Cercetarea a fost efectuată de compania Magenta Consulting pe un eșantion de 1.341 de persoane, reprezentativ la nivel național, cu o marjă de eroare de ± 2%. Pentru această cercetare s-a utilizat metoda Day After Recall (DAR), iar colectarea datelor s-a realizat prin metoda CAPI (interviu personal cu ajutorul tabletelor), în perioada 24 octombrie – 20 noiembrie 2021.

Citiți și: Consultări publice la Parlament. Propunerile experților și managerilor media pe marginea proiectului de lege cu privire la publicitate

​Inițiativa prin care se interzice publicitatea jocurilor de noroc în mass-media, votată în lectură finală
 


Ne puteți urmări și pe Telegram, unde publicăm cele mai importante articole, dar și pe Facebook, Instagram și Twitter.

Sursa foto: ackeradvertising.com