“Știrile au cam luat-o razna,” a spus Cook luni, 25 iunie, în cadrul conferinței Fortune CEO Initiative în San Francisco, motivând astfel acțiunile prin care Apple își propune să combată polarizarea.
Soluția companiei, la care acesta a făcut referință, reprezintă o variantă nouă și îmbunătățită a aplicației, pregătită pentru a face față știrilor despre campania electorală din SUA din 2018, în care va fi aleasă o nouă componență a Senatului și a Congresului american.
Subiectele vor fi alese de niște editori de știri, care se vor asigura că prezentarea subiectelor va fi făcută din mai multe unghiuri de vedere, de la Vox și până la Fox News. „Pentru Apple News, credem că cele mai importante știri din clasament trebuie să fie selectate de oameni”, a adăugat Cook, „pentru ca să fim siguri că nu te alegi cu un conținut care are scopul strict de a înfuria lumea”. Conform publicației
The Wrap, mișcarea Apple vine la un moment în care alți giganți IT își revizuiesc decizia de a se baza pe algoritmi pentru a le oferi utilizatorilor lor știrile zilei. Mai exact, Facebook a angajat mii de persoane în efortul de a „plivi” știrile false din conținutul oferit de platformă, după ce aceasta a fost folosită de trollii ruși pentru a răspândi știri manipulatoare și a dezinforma în 2016.