Eşti aici

Demisie în masă la ediția ucraineană a revistei Forbes

13 Noiembrie 2013
1736 de afişări

Cincisprezece jurnaliști și editori ai ediției ucrainene a revistei Forbes și-au dat demisia marți, motivând ”tentative de schimbare a politicii editoriale”, informează EaP Media Freedom Watch.

Coordonatorul site-ului Forbes.ua, Alexander Ruban, a declarat că șeful proiectului Forbes Ucraina, Mikhail Kotov, a respins, marți, fără ”nicio explicație”, publicarea unui material deja confirmat pentru apariție, despre unii consultanți ai vicepremierului ucrainean Serghei Arbuzov. ”Mi s-a spus anterior că va exista o listă cu subiecte interzise, dar și că marea majoritate va rămâne”, a adăugat Arbuzov. Editorul a decis astfel că nu își poate continua munca la Forbes și și-a dat demisia.

Alături de el, alți șase reporteri ai site-ului și opt jurnaliști ai ediției tipărite au plecat de la revista de business. Alexander Ruban a spus că demisia în masă nu a fost cauzată de ”un caz anume”, ci de o serie de evenimente care au indicat faptul că lucrurile se vor schimba la Forbes.

Revista a fost cumpărată recent de omul de afaceri Serghei Kurchenko, care într-o perioadă foarte scurtă de timp a construit un imperiu de petrol, gaz, energie și companii financiare, precum și un trust de presă numit Vetek. Experții media ucraineni consideră achizițiile de companii media derulate de Kurchenko și apropiații săi o încercare de a deține monopulul asupra presei în apropierea alegerilor prezidențiale.

Imediat după cumpărarea Forbes de către Serghei Kurchenko, redactorul-șef de atunci, Vladimir Fedorin, și-a dat demisia de la revistă. În scrisoarea de demisie, el a motivat următoarele:

”Consider că vânzarea Forbes Ucraina este sfârșitul proiectului în forma sa actuală. Sunt convins că noul cumpărător urmărește unul din următoarele trei scopuri (sau toate deodată):

  • a închide gura jurnaliștilor înainte de alegeri
  • să-și reabiliteze propria reputație
  • să folosească publicația pentru a trata subiecte care nu au nicio legătură cu mass-media

sursa foto: http://www.talkingbiznews.com