Germania, unde există preocupări majore legate de protecția vieții private, se află în prima linie a luptei împotriva împotriva Facebook, pe fondul scandalului Cambridge Analytica de anul trecut, în care zeci de milioane de profiluri Facebook au fost folosite fără acordul utilizatorilor.
Autoritateea antitrust locală a obiectat în special față de modul în care Facebook colectează date despre persoane din aplicații terțe, inclusiv din WhatsApp și Instagram, și urmărește online persoane care nu sunt useri ai respectivelor aplicații, prin intermediul butoanelor „like” sau „share”.
"În viitor, Facebook nu va mai avea voie să își forțeze utilizatorii să fie de acord cu practicarea colectării nerestricționate și atribuirea datelor non-Facebook pe conturile lor de Facebook", a declarat șeful Oficiului Federal Anticartel, Andreas Mundt.
În acest context, compania Facebook a anunțat că va face recurs cu privire la decizia Oficiului Federal Anticartel, susținând că autoritatea antitrust subestimează competiția din domeniu și că subminează regurile UE care au intrat în vigoare anul trecut.
"Nu suntem de acord cu concluziile lor și inteționăm să facem recurs, astfel încât oamenii din Germania să continue să beneficieze pe deplin de toate serviciile noastre", a informat Facebook.
Oficiul Federal Anticartel a adăugat că va permite colectarea datelor de pe WhatsApp sau Instagram dacă utilizatorii vor fi de acord în mod voluntar.
Dacă acordul nu va fi dat, Facebook va avea obligația de a se abține de la colectarea informațiilor, a mai informat autoritatea antitrust.
Facebook a declarat că va contesta decizia, spunând că autoritatea de reglementare a subestimat concurența cu care se confruntă. "Nu suntem de acord cu concluziile lor și intenționăm să facem apel, astfel încât oamenii din Germania să continue să beneficieze pe deplin de toate serviciile noastre", a declarat Facebook într-o postare pe blog.
Dacă Facebook nu se va conforma, autoritatea a precizat că ar putea da o amendă de până la 10% din veniturile anuale globale ale companiei, care au crescut anul trecut cu 37%, până la 55,8 miliarde dolari.