Şeful companiei, Mark Zuckerberg, a anunţat că ştirile care sunt populare într-o anumită regiune geografică vor fi afişate mai sus în feed utilizatorilor din acea zonă care încă n-au văzut postul în cauză.
Teoretic, modificarea ar trebui să ajute publicaţiile locale şi să avantajeze un subiect care se bucură de atenţie într-o localitate. Pe măsură ce un subiect atrage o audienţă mai mare într-o regiune, şansele acestuia să ajungă în fruntea feed-ului utilizatorilor din acea zonă cresc.
Criteriul principal pe baza căruia Facebook va calcula popularitatea locală a unei ştiri este numărul de click-uri. Cu cât numărul de utilizatori care dau click pe un link este mai mare, cu atât acesta este considerat mai important.
Alături de click-uri, share-urile de care se bucură o ştire, precum şi numărul de oameni din regiune care urmăresc o anumită publicaţie, vor fi luaţi în considerare atunci când este stabilită ordinea postărilor.
Noua modificare este mai întâi aplicată în Statele Unite, urmând ca pe parcursul acestui an să fie extinsă şi în alte ţări. De asemenea, Facebook avertizează că abordarea ar putea suferi modificări la rândul ei, în funcţie de rezultatele constatate.
Accentul pe ştiri locale vine după ce Facebook a anunţat că va începe să avantajeze posturile personale în defavoarea ştirilor. Şeful companiei a spus că ştirile vor reprezenta doar aproximativ 4% din feed-ul utilizatorilor săi.