Eşti aici

Ghid grafic al peisajului media din Rusia

07 Aprilie 2014
1462 de afişări
Recent, revista online de cultură şi creativitate The Calvert Journal a publicat un ghid grafic al peisajului media din Rusia, transmite UNIMEDIA.
 
Acesta conţine informaţii succinte despre 24 dintre cele mai cunoscute instituţii media ruseşti, care sunt examinate din punct de vedere al criteriilor: “independentă” versus “controlată de stat”, “lowbrow / presa tabloidizată” –  “highbrow / presă de calitate”.  
 
Urmare a acestei analize, cele mai controlate media ruseşti sunt Rossia-1 (al doilea cel mai vizionat canal de TV din ţară, cu o audienţă lunară de 49,3 milioane de spectatori), vzglyad.ru (portal de ştiri online, cu o audienţă lunară medie de 1,6 milioane de vizitatori, care nu ascunde niciodată legăturile strânse cu Kremlinul), NTV (unul dintre primele canale TV independente lansat după destrămarea Uniunii Sovietice, care şi-a pierdut independenţa după preluarea sa de către Gazprom în 2001; audienţa lunară înregistrată fiind de 47,3 milioane de spectatori).
 
La polul opus, cele mai independente media sunt colta.ru (portal despre artă şi cultură care publică tot mai multe ştiri politice, audienţa medie lunară fiind de 0,7 milioane de vizitatori); Rain TV (considerată unica televiziune de opoziție din Rusia, audienţa medie lunară – 8,1 milioane de spectatori); BBC Russian Service (actualmente doar în versiune online, audienţa medie lunară – 6,8 milioane de ascultători).
 
În categoria “lowbrow / presa tabloidizată” se găsesc portalul lifenews.ru (canal TV populist cu o audienţă medie de 2,5 milioane de vizitatori), ziarul “Komsomolskaia Pravda” (cotidian care a atins cea mai mare popularitate în timpul perestroikăi, actualmente dependent de capitalul magnatului Grigori Beryozkin, tabloidul este în afara oricăror critici din partea Kremlinului; audienţa medie lunară – 8,6 milioane de cititori).
 
Printre cele mai de calitate media ruseşti sunt menţionate portalurile colta.ru (menţionat mai sus), RBC Daily şi slon.ru (portaluri de ştiri preponderent specializate în afaceri şi finanțe, cu audienţe medii lunare de 3,3 milioane şi, respectiv, de 1,9 milioane de vizitatori).

Infograficul poate fi accesat AICI